Data de construcció 1901. Aquest any es compleix el centenari de la casa. En motiu d'aquest centenari el Consell Comarcal editarà una publicació amb l'explicació de la historia de la casa amb fotografies antigues, modernes i diversos plànols.

Durant aquests 100 anys l'edifici ha tingut diversos usos, va ser inicialment un hotel, després va ser una sala de festes, durant la guerra civil va ser utilitzat com a calabós, a partir dels anys 50 va passar a ser l'estació d'autobusos de l'Alzina Graells i l'any 1991 es va convertir en la seu del Consell Comarcal de l'Alt Urgell .

Prèviament es va fer una restauració amb profunditat que va dirigir l'arquitecte Pere Serra.

L'edifici consta de subterrani, planta baixa, 1ªplanta i 2ªplanta.

Té un pati central rectangular que està coronat amb un lluernari i una escala corba per accedir als diferents pisos.

És important també la sala que s'ha fet a sotacoberta, lloc que s'utilitza per fer els lliuraments de premis de diferents concursos que proposa el mateix Consell Comarcal, entre d'altres.

Jèsica i Meri. Sisè.