L'edifici és un típic exemple del gòtic català: una construcció senzilla, amb la nau central coberta amb voltes d'aresta, absis i quatre capelles laterals a cada costat. El conjunt no té pretensions, però té una innegable elegància de formes.

Acabada la guerra civil, els militars hi van instal.lar quadres i més tard fou un magatzem.

L'any 1947 es va parlar de convertir Sant Domènec en sala d'actes parroquial, però el projecte no es va realitzar mai. L'interès que tenia la ciutat en aprofitar un espai tan singular es va materialitzar el 1972: l'Ajuntament va comprar al bisbat l'edifici.

La Sala de Cultura de Sant Domènec fou inaugurada la primavera de 1991, amb un concert de l'Escolania de Montserrat, i ha allotjat des de llavors gran nombre d'exposicions i activitats culturals.

Xavier .Sisè.