ESCOLA POVILL

- Centre concertat per la Generalitat de Catalunya -

a Olesa de Montserrat

*** CAIXES-NIU CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-N

EL PROJECTE

*** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU

BREU RESUM DEL PROJECTE

A partir de la construcció de caixes-niu durant el crèdit de tecnologia de 1r d'ESO el curs 1996-97, s'inicia el treball amb caixes-niu a l'escola, tot i que el projecte no es pot considerar començat fins dos anys després, el curs 1999-99, en què es pengen les caixes-niu al pati de l'escola.

El curs 2000-01, davant l'èxit d'ocupació de les caixes-niu del pati de l'escola, es tornen a construir caixes durant el crèdit de tecnologia i, un cop aconseguit el permís municipal, s'inicia el projecte de CAIXES-NIU AL NUCLI URBÀ a Olesa de Montserrat. Es modifica lleugerament el model inicial de caixa-niu, però es continuen lligant les caixes als arbres per evitar la seva sustracció.

El curs 2002-03, es pengen les primeres caixes-niu als arbre riberencs de l'areny de Ca l'Isard, al costat del riu Llobregat al pas per Olesa de Montserrat. L'activitat s'engloba dins del Projecte rius en que l'escola també participa activament. En aquesta ocasió les caixes-niu es modifiquen per a poder ser penjades amb de les branques.

El curs 2003-04, davant l'èxit d'ocupació de les caixes penjades a l'Areny de Ca l'Isard per part dels pardals xarrecs i tenint present que aquesta espècie està desapareixent del terme olesà, es decideix enfocar la penjada de caixes-niu cap a la conservació d'aquesta espècie. Neix el projecte PARDAL XARREC.

Durant els dos cursos següents s'han hanat mantenint les caixes i contruïnt-ne de noves.

Actualment, curs 2005-06, hi ha 35 caixes-niu actives de les 40 que s'han construït des de l'inici del projecte. Són penjades al pati de l'escola, a zones verdes del nucli urbà o a l'Areny de Vilapou, totes dins del terme municipal d'Olesa de Montserrat.

.

** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU *** CAIXES-NIU **

EL PROJECTE CURS A CURS

Curs 1997-98

Es construeixen sis caixes niu durant el tercer trimestre, en el crèdit de tecnologia de 1r d'ESO.

Curs 1998-99

Es pengen les sis caixes-niu als arbres del pati de l'escola durant el crèdit variable de 3r d'ESO "El món dels ocells".

Curs 2000-01

Es construeixen dotze caixes-niu durant el tercer trimestre en els crèdits de tecnologia de 1r d'ESO A i B.

Curs 2001-02

El segon trimestre, durant el crèdit variable"Tinguem cura de l'entorn" de 4t d'ESO, es pengen onze de les caixes-niu construïdes el curs anterior a diversos parcs d'Olesa de Montserrat. Durant el tercer trimestre, el curs de 1r d'ESO construeix sis caixes-niu dins del crèdit de tecnologia. Un grup de voluntaris revisa les caixes-niu durant el maig d'aquest mateix curs.

Curs 2002-03

El primer trimestre, dins del crèdit "Petites investigacions" de 2n d'ESO es revisen, netegen o substitueixen totes les caixes-niu penjades. Se n'instal·la un altre en una plaça del poble i se'n retiren un parell del pati de l'escola. Durant el segon trimestre, alumnes de 1r d'ESO del crèdit "Petites investigacions", reparen les caixes-niu amb desperfectes i pengen set caixes-niu a la zona de l'areny de Ca l'Isard dins d'una activitat del "Projecte rius". A finals del tercer trimestre, el curs de 1r d'ESO construeix sis caixes-niu dins del crèdit de tecnologia.

Curs 2003-04

El primer trimestre, dins del crèdit "Petites investigacions" de 1r d'ESO es revisen, netegen o substitueixen totes les caixes-niu penjades. A finals del tercer trimestre, el curs de 1r d'ESO construeix sis caixes-niu dins del crèdit de tecnologia.

Curs 2004-05

El primer trimestre, dins del crèdit "Petites investigacions" de 1r d'ESO es revisen, netegen o substitueixen totes les caixes-niu penjades. Durant el segon trimestre un grup d'alumnes de 4rt d'ESO revisen i tornen a col·locar les caixes de la zona de ribera (Areny de Vilapou) i es fan controls durant l'època de reproducció. A finals del tercer trimestre, el curs de 1r d'ESO construeix quatre caixes-niu dins del crèdit de tecnologia.

Curs 2005-06

.