Pissarra 32 - març 2008 Pasqua

Pàg. 13

Més activitats de la biblioteca

Una altra activitat que organitzem des de la biblioteca és la de PADRINS I PADRINES DE LECTURA.

Els padrins i padrines de lectura són els xiquets i xiquetes més grans de l’escola, o sigui, els de 6è, que voluntàriament expliquen o llegeixen contes als alumnes de P5, un cop per setmana i a l’hora de l’esbarjo. Cal deixar clar que els padrins i padrines no ensenyen a llegir, sinó que motiven i serveixen com a models de lectura als nens i nenes que estan el procés d’aprenentatge de la lectura.

bb8
bb9

Així, els dilluns, quan és l’hora del pati, els nois i noies grans van a buscar a la classe el seu fillolo fillola i junts van a la biblioteca. Agafen el conte que volen veure, el conten ,l’ensenyen , en parlen, ... Tots plegats gaudeixen d’una bona estona de lectura.

Abans d’iniciar l’activitat es fa saber als alumnes de 6è que cada infant ha de tenir el mateix padrí/na al llarg del curs per tal de potenciar una relació afectiva entre ells dos. També se’ls adverteix que l’activitat és voluntària, però que un cop agafat el compromís de l’apadrinament, s’ha de ser responsables i mantenir-ho fins a final de curs; no es pot defraudar el fillol o fillola.

Per què fem aquesta activitat?

·Perquè pensem que és una activitat en la qual es dóna un valor afegit a la lectura perquè va acompanyada d’una relació personal.

· Perquè s’educa en el respecte com a persones entre companys i companyes de diferents edats

· Perquè s’accepta la diversitat: no tots els fillols i filloles, ni tots els padrins o padrines són simpàtics, macos, carinyosos,...però ni l’un ni l’altre s’escullen i cal acceptar el que t’ha tocat.

· Perquè es potencia la generositat  perquè es tracta d’un servei en el temps de lleure.

· Perquè s’assumeix un compromís i una responsabilitat, i s’ho prenen seriosament.

· Perquè fa créixer l’autoestima; els nens i nenes que no tenen un bon concepte d’ells mateixos i creuen que no són capaços de fer-ho bé, se n’adonen que poden ajudar les criatures  més petites tan bé o més que els altres.

· Perquè el fet de relacionar-se amb els més petits els fa adonar de coses que ja havien deixat enrere, els fa reviure records i els fa sentir grans.

Per tot això esperem que aquesta sigui una experiència molt profitosa, i també que aquests alumnes de P5, quan siguin grans vulguin ser ... padrins i padrines de lectura.

bb10