Pissarra 32 - març 2008 Pasqua

Pàg. 12

Activitats de la biblioteca

Aquest segon trimestre la Biblioteca del Centre ha engegat una sèrie d’activitats encaminades a fomentar la lectura entre els nostres alumnes.

Una de les activitats és el BIBLIOPATI. És una activitat totalment voluntària que consisteix en que dos dies a la setmana, els dimarts i dimecres, traiem al pati un carro amb una caixa de llibres variats, còmics  i revistes per a aquells xiquets i xiquetes que no tenen ganes de jugar i els hi ve de gust mirar un llibre. L’única condició és que en acabar l’esbarjo retornin el llibre al carro en bon estat.

bb2

Cal destacar la col·laboració d’algunes alumnes de 6è que es van oferir voluntàriament per realitzar aquesta activitat. Així vam poder fer tres grups amb 4-5 xiquetes cada un que, setmanalment i per torns,  se n’encarreguen del bibliopati. Són les auxiliars de biblioteca, que porten el registre del préstec de les revistes i llibres.

És una activitat que ha estat molt ben acollida pels alumnes de l’escola i que vol motivar els alumnes, donant-los a conèixer una petita mostra del que poden trobar a la Biblioteca i despertar així les ganes d’anar-hi.

Altres activitats

Altres activitats que hem engegat i que estan tenint molt d’èxit entre els nostres alumnes són l’endevinalla de la setmana i l’altra el personatge secret, totes dues amb moltíssima participació cada setmana.

L’ENDEVINALLA DE LA SETMANA

Cada setmana es penja a la cartellera de la biblioteca una endevinalla. Si en saben la resposta, l’escriuen en un paper, amb el seu nom i el curs i el dipositen a la bústia corresponent. El divendres, a l’hora del pati es fa un sorteig entre tots els encertants de l’endevinalla. El xiquet o xiqueta guanyador rep un regalet de la biblioteca.

EL PERSONATGE SECRET

Diàriament i durant una setmana a la cartellera de la biblioteca es posen pistes sobre un personatge que s’ha escapat d’un conte. Són contes populars coneguts per tothom. A mesura que es van posant pistes es va definint quin pot ser el personatge misteriós. Quan els alumnes ho descobreixen, escriuen la resposta en un paper amb el seu nom i el curs i el dipositen a la bústia corresponent. Entre els encertants, cada divendres a l’hora del pati es sorteja un regal que els obsequia la biblioteca, i que normalment sol ser un llibre.

El lema d’aquestes activitats és una clara invitació a la lectura : Com més llegiràs, més n'endevinaràs!

bb4

bb5