Història i trets més significatius del nostre poble

Quč ha estat, quč és i quč pot ser el nostre poble

Aprenem a utilitzar el GPS i preparem la ruta
Mapes, waypoints, track, fotografies , ...

Adreces de webs interessants

Impressions i valoracions dels alumnes

Els autors i autores d'aquest web

Anem al començament on hi ha tots els centres

PREPARANT EL RECORREGUT

Dimarts 24 de gener al matí arriben els monitors del camp d’aprenentatge de l’Alt Berguedà (el Quico, el Pep, la Rosa i la Roser) molt carregats a l’escola.

A les nou ens van reunir a tots en una classe, on ens van fer una presentació i una explicació del que faríem durant el dia.

Primer ens separaríem en dos grups, i en cada classe en tres subgrups.

Preparant els WAYPOINTS

El nostre grup va anar a  una classe on hi havia tres ordinadors portàtils.

Ens vam posar en grups de tres i cada grup va agafar un ordinador.

Vàrem entrar en un programa "Compe GPS" on hi havia els mapes de Casserres que a sobre hi vam haver de fer el recorregut per mitjà dels Waytpoints.

Per realitzar el nostre recorregut vam fer servir dos mapes, Casserres-Puig-Reig i Casserres - Gironella

Però no vam acabar de marcar el recorregut perquè no sabíem exactament per on aniria l'últim tram del nostre recorregut

EXPLICACIÓ G.P.S

A les 9:30 ens van explicar com anava el GPS i amb quins botons es feia anar. El GPS és un instrument molt modern que ens orienta.

Un Receptor GPS és un dispositiu de butxaca que permet saber la posició geogràfica longitud i latitud amb una posició d'uns metres, fent servir la tecnologia GPS.

Sembla que són els substituts dels mapes.

Tenen una pantalla per poder veure els punts geogràfics de referéncia com ara rius, carreteres i fins i tot carrers , a les àreas urbanes. Normalment també és possible carregar diferents mapes de detall a la seva memòria segons la situació geogràfica en la que es vulguin utilitzar.

Té aquests botons: esc que serveix per cambiar pantalles,  les fletxes per cambiar totes les dades i el boto prohibit que ens van dir que només es podia fer servir a la tarda per marcar els punts que estarien situats.

EXPLICACIÓ DE BRUIXOLA

A les 10:30,els del camp d'Aprenentatge ens van ensenyar com anava la bruixola. La bruixola és un instrument que ens permet veure on és el NORD, el SUD, l' EST i l’OEST. La bruixola també ens permet orientar-nos. Algunes bruixoles porten LUPA. A la bruixola també hi ha graus que ens ensenyan exactament l'orientació de cap a on hem d’anar.

• La brúixola, és una agulla imantada situada sobre un eix. El magnetisme terrestre atrau l'agulla imantada cap al Nord
  •  La bruixola s’ha de situar en un lloc ben pla, s’ha de fer  girar fins que l’agulla coincideixi amb la fletxa. Quan coincideixi tindrem la situació del Nord.
  • Per orientar un mapa hem de fer coincidir el nord del mapa amb el de la bruixola

Preparant un mini recorregut pel poble

A 2/4 de 12 del matí vam agafar el GPS, la brúixola i un mapa de Casserres. Vam sortir al pati, allà vam encendre el GPS i el vam encarar de cara al cel, vam buscar els tres o quatre satèl·lits, desprès vam sortir del cole i els monitors ens van preguntar on voliem anar a amagar el primer missatge i els vam dir que a la plaça de Sta Maria. Allà vam escriure un paper i el vam amagar perque el grup de la tarda el pogués localitzar. També vam marcar un punt al mapa corresponent a aquell lloc, tot buscant les coordenades del GPS. Desprès vam anar a la plaça de l’ajuntament i vam deixar un altre paperet i vam fer el mateix amb el mapa i el GPS i vam tornar el cole.

Mini RUTA pel poble amb G.P.S

Vam sortir al pati i vam engegar els GPS.

Ens van explicar que perquè anessin bé hi havia d’haver 4 satèl·lits, i ens van ensenyar a mirar dades des del GPS com l’altitud, les coordenades, l’hora, quan es pon el sol . . .

Quan vam localitzar el punt en el mapa vam posar el TRAK i en comptes de conduir-nos al següent punt ens portava cap al punt final. Allà ens vam embolicar una mica però vàrem poder trobar el camí que ens va conduir fins a la plaça. Allà vam trobar el paper amagat amb el missatge que ens que ens havíen escrit els companys. A la plaça de l’ajuntament vàrem trobar l'altre missatge i vàrem fer un exercici del paisatge i un altre per orientar-nos amb la brúixola i ens en vam anar cap a l'escola.