Bloc A
Formació TIC en centres educatius
Pràctica A108<P>. Llançar la imatge del monitor a una TV

Pràctica que treballa la configuració de la tarja gràfica perquè es pugui veure la imatge del monitor a una TV.

Selecció de la resolució i el nombre màxim de colors

Per seleccionar el dispositiu de sortida (Monitor o TV) cal accedir a la finestra de propietats de la pantalla. El procediment més ràpid és:

1. Feu un doble clic a la icona de propietats de la pantalla que hi ha a la barra d'eines del Windows.
  2. Seleccioneu la pestanya Configuració i feu clic al botó Opcions.
  3. Aneu a la pestanya Displays i seleccioneu el dispositiu amb què es desitgeu treballar.

Quan la sortida de vídeo es troba activada la resolució màxima del monitor es veu limitada per la del televisor; normalment, no es poden superar els 800x600 píxel.

També notareu que la imatge del monitor perd una mica de qualitat, pel canvi de velocitat de refresc, que passa de 75 a 50 Hz, la màxima suportada pel senyal VHS.

Connexió de l'Argo1 a un televisor

La targeta de vídeo de l'ordinador ARGO1 és del model ATI XPert, que permet enviar la imatge de la pantalla directament a un televisor o a un vídeo VHS.

La possibilitat d'utilitzar la sortida de televisió s'activa automàticament quan la targeta detecta que hi ha un dispositiu endollat a algun dels dos connectors que hi ha a la part posterior de la targeta, just sota l'endoll del monitor. N'hi ha un del tipus S-Vídeo (que ofereix una qualitat millor) i un altre del tipus RCA (connector groc per on s'emet senyal de vídeo compost).

Cal tenir en compte que per a aquests connectors només s'emet el senyal de vídeo. Per enviar també l'àudio cap al televisor o el vídeo, caldrà utilitzar un altre cable endollat a la sortida de la targeta de so.

Aquesta pràctica està basada en el document Jornada tècnica Argo Primària (Gener 2000).