Bloc A
Formació TIC en centres educatius
Pràctica A113. Enregistrar so i polir-ne el resultat

L'obejctiu d'aquesta pràctica és l'enregistrament d'un so i polir-ne el resultat.

1. Executeu el programa
  2. Escriviu uns quants embarbussaments; per exemple, Setze jutges d'un jutjat mengen fetge d'un penjat.
  3. Situeu el cursor del ratolí davant del primer embarbussament i aneu al menú Insertar | Objeto | Objeto OLE...
  4. A la nova finestra de diàleg Insertar Objecto OLE, seleccioneu Otros objetos i tot seguit premeu el botó Aceptar.

1. A la finestra Inserció d'un objecte, observeu que estigui activat l'opció Crea'n un de nou. Seleccioneu el tipus Archivo de sonido i tot seguit premeu el boto D'acord.

1. Es posarà en marxa l'Enregistrador de so.

1. Prepareu el micròfon i feu clic al botó .
  2. Enregistreu l'embarbussament. En acabar, atureu amb .
  3. Escolteu el resultat amb el botó .
  4. Si voleu repetir l'enregistrament, "rebobineu-lo" per situar el cursor a l'inici.
  5. És normal que quedin unes "cues" en blanc a l'inici i al final dels enregistraments. Com que els fitxers de so ocupen molt d'espai en el disc, és convenient netejar aquests silencis. Rebobineu l'enregistrament i toqueu la barra de desplaçament horitzontal fins que visualitzeu algun senyal en la pantalla de representació gràfica de l'ona. En aquesta posició, activeu el menú Edita | Suprimeix fins a la posició actual.
  6. Repetiu el procés amb el silenci final, situant-vos en el lloc adient i fent servir l'opció Edita | Suprimeix a partir de la posició actual.
  7. Tanqueu la finestra de l'Enregistrador de so.
  8. Per escoltar-lo, feu doble clic a la icona que ha aparegut al .
  9. Repetiu el procés amb els altres embarbussaments.
  10. Deseu el document.

Aquesta pràctica està basada en el curs Manteniment d'aules d'informàtica en Windows 98.