Bloc A
Formació TIC en centres educatius
Pràctica A129. Desplaçar una opció dins del menú d'inici

Pràctica que treballa el desplaçament de les dreceres dins del menú d'inici.

Sabent com moure els arxius d'un lloc a l'altre de l'arbre de carpetes utilitzant l'Explorador, i tenint clar què és una drecera, podeu resoldre un dels punts més importants de la gestió de l'ordinador: l'organització i personalització del menú Inici.

Fixeu-vos que una de les accions proposades en 'arrossegar un arxiu amb el botó dret és Crea drecera(es) aquí. Això vol dir que es pot crear un accés a un arxiu en un altre lloc, sense que calgui moure'l. D'aquesta manera, podreu organitzar i personalitzar el menú Inici.

Atenció !
Cal no confondre el menú Inici, que és el que es desplega al prémer precisament el botó Inici, amb els continguts del grup Iniciació, que són els programes que s'executaran automàticament cada cop que engegueu l'ordinador.

Ja heu utilitzat el menú Inici abans, però no sabíem com organitzar els grups de programes al nostre gust. Els elements del menú inici (que de fet són dreceres) són dins d'una carpeta de la carpeta del Windows. Movent les dreceres d'un lloc a l'altre, podeu modificar els continguts dels menús i submenús que es despleguen en prémer el botó Inici.
El lloc concret on es troba organitzat el menú Inici és:

• C:\WINDOWS\Menú Inici\Programes

S'hi pot accedir directament fent clic amb el botó dret del ratolí sobre el botó Inici . Escolliu l'opció Explora del menú de context.

Atenció !

Aquesta ubicació dels programes del menú Inici correspon a una màquina on no s'han definit usuaris i tothom utilitza el mateix menú. Si s'han definit diferents perfils d'usuaris, la ubicació pot variar.

Així, la drecera que engega el programa Word, per exemple, és a C:\WINDOWS\Menú Inici\Programes\Aplicacions generals\Office 97. (Ordinadors dotació Argo)

Fixeu-vos que això no és programa, sinó la drecera del programa.

Per saber on es troba el programa realment, feu clic sobre la drecera amb el botó dret i escolliu Propietats | Drecera.

Així, doncs, per modificar el contingut dels menús del botó Inici només caldrà moure les dreceres fins al lloc desitjat utilitzant qualsevol dels procediments per organitzar arxius i carpetes. A dins de la carpeta Programes hi podeu crear altres subcarpetes a la vostra conveniència per anar agrupant els accessos als programes.

Els processos d'instal·lació de les diferents aplicacions també afegeixen una subcarpeta a la carpeta Programes. Si el que es vol és afegir una drecera nova a un programa, arrossegueu el fitxer .EXE d'aquell programa fins a la subcarpeta del Menú Inici on voleu que hi figuri la drecera, i, automàticament, s'hi crearà. Si ho feu amb el botó dret, us demana confirmació. opció que us aconsellem.

1. Instal·leu una aplicació en CD-ROM. Accepteu les opcions d'instal·lació que us proposi per defecte. Després, traslladeu l'accés a aquesta aplicació a una carpeta particular d'aplicacions en CD-ROM i elimineu l'antiga que ha creat el programa d'instal·lació.

Aquesta pràctica està basada en el curs Manteniment d'aules d'informàtica en Windows 98.