Bloc A
Formació TIC en centres educatius
Pràctica A131. Organitzeu el menú programa amb el ratolí

Pràctica que treballa l'organització dels programes amb el ratolí.

Una altra manera d'organitzar aquest menú és treballant directament amb el ratolí sobre el menú (només el Windows 98). Aquesta possibilitat sovint és la causa que l'alumnat desordeni aquests menús.

Aquesta pràctica planteja alguns procediments per reordenar els grups de programes:

1. Procediu de la mateixa manera que a la pràctica A130. Desplegueu la finestra de propietats de la barra de tasques:
    • Feu clic, amb el botó dret del ratolí, sobre la barra de tasques. Escolliu l'opció Propietats del menú de context.
  2. Feu clic a la pestanya Programes del menú Inici.
  3. Premeu el botó Avançada....
  4. Creeu una carpeta dins de la carpeta Programes que es digui Eines de dibuix.
  5. Tanqueu la finestra de l'Explorador.
  6. Busqueu la drecera al Paint Shop Pro dins del menú Inici | Programes. Situeu el ratolí sobre l'accés i desplaceu-lo, mantenint premuda la tecla Ctrl, per crear un duplicat de l'accés, fins a la nova opció creada d'Eines de dibuix.
  7. Podeu afegir més dreceres a programes de gràfics que creieu convenient fins que domineu la tècnica.
  8. Comproveu-ne el funcionament.
  9. Suprimiu alguna de les dreceres que heu creat a la carpeta Eines de dibuix:
    • Feu clic amb el botó dret del ratolí a la drecera i escolliu l'opció Suprimeix del menú de context.

Aquesta pràctica està basada en el curs Introducció al Windows 95/98.