Bloc A
Formació TIC en centres educatius
Pràctica A133. Personalitzeu la barra de tasques

Pràctica que treballa la personalització de la barra de tasques.

Com la major part dels elements de les versions del Windows 95/98, la barra de tasques es pot adaptar a les vostres necessitats. Donat que l'alumnat sovint manipula aquests paràmetres, és convenient conèixer les possibilitats de configuració personal.

Aquesta pràctica vol introdueix les possibilitats de configuració de la barra de tasques.

1. Feu la barra més alta perquè hi càpiguen més elements:
    • Situeu el punter del ratolí en la part superior de la barra, observeu que el punter del ratolí es converteix en . Mantenint el botó esquerre premut, arrossegueu cap amunt. Deixeu anar el botó per finalitzar.
    • De la mateixa manera, restabliu la mida inicial de la barra de tasques.
  2. Traslladeu la barra de tasques a la part superior de l'escriptori:
    • Porteu el punter del ratolí damunt de la barra de tasques, mantingueu premut el botó esquerre i arrossegueu la barra fins a la part superior.
    • Restabliu la posició inicial.
  3. Feu que la barra estigui amagada i només aparegui quan hi desplaceu el cursor:
    • Feu clic amb el botó dret del ratolí sobre la barra de tasques. Escolliu l'opció Propietats del menú de context o bé fent clic a sobre Inici | Configuració | Barra de tasques i menú Inici....
    • Activeu Oculta-la automàticament.

1. Amagueu el rellotge.
  2. Quines conseqüències té el botó Sempre visible? I l'opció Ensenya icones petites al menú d'inici?