Bloc A
Formació TIC en centres educatius
Pràctica A141. Desinstal·lar i instal·lar un tipus de lletra

Aquesta pràctica mostra com fer les operacions d'instal·lació i desinstal·lació dels tipus de lletra.

Atenció!
Abans de realitzar la prąctica, caldrą executar el fitxer A141.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\bloca, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la prąctica.

El Windows 95/98 ofereix unes grans possibilitats per a l'edició de textos, emprant diferents tipus de lletra, atributs, mides i efectes especials. Aquesta prąctica mostra com fer les operacions d'instal·lació i desinstal·lació dels tipus de lletra.

Instal·lar un tipus de lletra

1. Localitzeu l'arxiu tecpie1.zip que trobareu a la carpeta tic\bloca del disc dur:
    • Aquest fitxer està comprimit i conté la font de lletra tecpie1.ttf. (Teclat pie Versió 1.0).
  2. Descomprimiu el fitxer tecpie1.zip:
    • Comproveu que teniu instal·lat en el vostre ordinador el programa WinZip. Si no està intal·lat, consulteu la pràctica A151 on s'explica com fer-ho.
    • Per descomprimir un fitxer .ZIP podeu fer-ho des del propi Explorador del Windows. Feu doble clic al nom del fitxer tecpie1.zip i s'obrirà el programa WinZip. A la finestra es mostra el contingut del fitxer comprimit. Només heu de fer clic i arrossegar amb el ratolí el fitxer que veieu dins d'aquesta finestra i deixar-lo caure a la carpeta del vostre ordinador. Es descomprimirà automàticament.
  3. Aneu a Inici | Configuració | Tauler de control.
  4. Feu doble clic sobre la icona Tipus de lletra.
  5. Desplegueu el menú Archivo i seleccioneu l'opció Instal·la un nou tipus de lletra....
  6. Cerqueu la carpeta a on teniu desat l'arxiu tecpie1.ttf. Tot seguit, premeu el botó D'acord.

Desinstal·lar la lletra abans instal·lada

1. Elimineu el tipus de lletra tecpie1.ttf.
  2. Feu clic amb el botó dret del ratolķ sobre el seu nom i seleccioneu l'opció Suprimeix o bé seleccioneu-la i premeu Supr. Confirmeu que voleu eliminar-la.

Trobareu diferents tipus de lletra a l'adreça d'Internet següent:

D'aquesta adreça descarregareu un fitxer .EXE.; escolliu el que sigui més adient al vostre sistema operatiu. Deseu-lo al disc dur. En fer doble clic, s'instal·la font automàticament. Per concloure la instal·lació, cal reiniciar l'ordinador.

Escolliu-ne una i instal·leu-la al vostre ordinador.

Aquesta pràctica està basada en els cursos: Introducció al Windows 95/98 i Eines bàsiques multimèdia.