Bloc A
Formació TIC en centres educatius
Pràctica A24. Suprimir carpetes o fitxers i ús de la paperera

En aquesta pràctica esborrareu arxius, carpetes i aprendreu a emprar una de les utilitats més interessants del sistema, la paperera, i com recuperar arxius que ja heu esborrat (1) .

1. Obriu l'Explorador, obriu la carpeta tic\practica. Situeu-vos en un dels arxius i esborreu-lo. Es pot fer de diverses formes:
    • Seleccioneu el fitxer i premeu la tecla Supr.
    • Feu clic amb el boto dret del ratolí a sobre del fitxer i seleccioneu, del menú contextual, l'opció Suprimeix.
  2. Obriu la finestra de la Paperera de reciclatge que és ubicada a l'escriptori.
  3. Busqueu l'arxiu que acabeu d'esborrar, seleccioneu-lo i escolliu Restaura del menú contextual.
  4. Alterneu amb la finestra tic\practica i observeu com l'arxiu torna a ser-hi.
  5. Si teniu temps, podeu esborrar l'estructura de carpetes que vau crear a la pràctica A18 i recupereu-la posteriorment.

(1)Molt important! El Windows 95 i 98 ofereix les funcions de la paperera únicament quan esborrem arxius locals, és a dir, arxius que són al disc dur de la nostra màquina. Per tant si esborrem un arxiu que està en un disquet, en CD-RW o en una unitat de xarxa, no hi ha possibilitat de recuperar l'arxiu posteriorment. No hi ha paperera. Implicacions a les Aules ARGO: Els alumnes desen sempre els seus treballs a la unitat de xarxa T:\, ja que és una unitat de xarxa, no té paperera.