Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B14 <P>. Adaptacions Word

Les Adaptacions Word per a l'Educació Infantil i Primària simplifiquen l'entorn de treball perquè l'alumnat escrigui a l'ordinador amb major autonomia. Consten de quatre entorns adaptats als diferents cicles educatius: parvulari, inicial, mitjà i superior. Cada configuració fa accessible els recursos més utilitzats i amaga aquelles opcions que no es fan servir. També permet accedir al Word sense cap configuració ESTÀNDARD.
La intenció és simplificar la interfície d'aquest processador de text per impulsar el seu ús entre els nens i nenes de l'educació infantil i primària.

1. Obriu el Word amb les Adaptacions, ho podeu fer fent clic a la icona de l'Escriptori o bé, des de Word, creant un nou document amb el menú Archivo | Nuevo | Adapword.dot.
  2. Apareixen les opcions de treball.

1. Feu clic sobre l'opció INICIAL.
  2. El document conté una sola barra d'eines. Per saber la funció de cada icona cal que passeu el punter del ratolí per sobre les icones i apareixerà informació de la icona. Escriviu algunes línies de text.
  3. Seleccioneu una paraula i canvieu el tipus de lletra, el color, esborreu paraules,...
  4. Activeu la icona de la UPC , sentireu, pels altaveus, el vostre escrit. Ho fa per paràgrafs o bé seleccionant només les paraules a escoltar.