Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B2. Escriure un text i desar-lo

1. Entreu al programa
  2. Observeu que OpenOffice.org Writer ha creat un document en blanc i que, el punt d'inserció d'escriptura es troba al començament del document.
  3. Elaboreu una llista de les persones assistents al curs.
    • A la primera línia escriviu: Llista Curs informàtica,
    • Deixeu una línia en blanc (prement RETORN) i, tot seguit, feu la llista on hi consti nom, cognom, l'escola i població, si cal.
    • Escriviu les dades de la llista, seguint el següent model, prement la tecla de RETORN al final de cada línia del text

Atenció!
  1. Per obtenir una bona presentació, i que el programa separi correctament paraules, heu de tenir en compte que els signes de puntuació han d'anar enganxats a la paraula de l'esquerra i tenir un espai a la dreta, i que l'apòstrof, l'ela geminada i els guions, sempre es fan sense deixar espais entremig.
  2. Un cop tingueu escrita la llista, l'heu de desar al disc. Podeu escollir desar el document utilitzant la icona de la barra d'eines Estàndard amb forma de disc , o amb ajut de les opcions del menú Archivo:
    • Si feu servir les opcions del menú Archivo ...
      • Demaneu Archivo | Guardar
      • A la finestra Guardar como:, localitzeu la carpeta tic\blocb, on desareu el document.

• Escriviu el nom que tindrà el fitxer al quadre Nombre de archivo. Escriviu b2
      • Del desplegable Tipo de archivo , escolliu l'opció Texto en formato OpenDocument (.odt) .
      • Finalment, premeu el botó Guardar.
    • Si feu servir l'eina (Guardar), apareixerà, directament, la finestra de diàleg Guardar como. A partir d'aquí, cal seguir els mateixos passos descrits anteriorment.
  1. Observeu que, ara, el nom del document apareix a la barra de títol de la finestra del programa: b2.odt OpenOffice.org Writer.
  2. Acabeu la pràctica sortint del programa. Podeu fer-ho procedint de qualsevol de les formes que s'indicaran tot seguit. En tots els casos, si el document no ha estat desat o ha sofert modificacions des de l'última vegada que es va desar, OpenOffice.org Writer informa si es volen o no desar els canvis o si es vol cancel·lar la operació.
    • Amb l'opció de menú Archivo | Terminar .
    • Activar l'opció (Tanca) del botó de control de la finestra.
    • Prement, simultàniament, les tecles Alt + F4
    • Fent doble clic al botó d'acció de la barra de títols de la finestra de OpenOffice.org Writer