Bloc B
Formació TIC en centres educatius
Pràctica B21. Concepte de cel·la, full i llibre. Entrar dades i desar-les
 
Desenvolupament de la pràctica
   
  1. Executeu el programa
  2. Una vegada a dins del programa, us apareixerà una pantalla similar a la que es veu en la figura 1.
 
Figura 1
   
 
  1. Observeu la pantalla incial:
    • Barra d'eines, barra de menús, barra de fórmules, barra d'estat,...
    • En la part superior del full visible hi ha unes lletres. Aquestes són els noms de les columnes.
    • A l'esquerra teniu uns nombres que us indiquen les diferents files (registres).
    • En el centre teniu la quadrícula del full de càlcul. Cada casella d'aquesta quadrícula s'anomena cel·la i queda determinada per la lletra que té a sobre i el nombre que té a l'esquerra. Així, la cel·la assenyalada en la figura 1 és la B7 (columna B i fila 7). Quan una cel·la està assenyalada d'aquesta manera es diu que està activada o seleccionada.
    • També es pot visualitzar el llibre de treball que conté tres fulls de càlcul (Hoja1, Hoja2 i Hoja3).
 

Edició de cel·les

  1. En aquestes cel·les podreu entrar tot tipus d'informació, numèrica o no. Per fer-ho només cal que situeu el punter del ratolí en la cel·la corresponent i premeu el botó esquerre (així la cel·la quedarà activada). Escriviu amb el teclat el que vulgueu i per acabar premeu la tecla RETORN ().
  2. Entreu el nombre 125 a la cel·la B4.
  3. Entreu el nombre 2 a la cel·la C4.
  4. Entreu la paraula Hola a la cel·la A2.
  5. També podeu passar d'una cel·la a una altra fent servir les tecles de desplaçament del cursor que teniu a la part inferior dreta del vostre teclat . Proveu-ho.
  6. Per a finalitzar aquesta pràctica, deseu el full de càlcul en la carpeta tic\blocb amb el nom b21:
    • Desplegueu el menú Archivo | Guardar como...
    • Us apareixerà la finestra diàleg Guardar como. Per mitjà de la icona cerqueu la carpeta tic\blocb. A l'apartat Nombre de Archivo: escriviu, per exemple, b21 (nom del full de càlcul). Per últim premeu el botó Guardar. Vegeu figura 2
 
 
Figura 2