Bloc B
Pràctica B6. Desplaçar-se per un document

Atenció!
Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer B6.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocb, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.

1. Obriu el document doc61.odt. Recordeu que es troba a la carpeta tic\blocb.
  2. Quantes pàgines té el document? Observeu la part inferior esquerra de la barra d'estat. Hi trobareu informació sobre el número de pàgina actual respecte del número total de pàgines del document, en el format pp/PP. A la part dreta de la barra d'estat, si fos el cas, el nom de l'àrea (secció) en què us trobeu situats.
  3. Desplaceu-vos, en la pàgina actual del document utilitzant el punter del ratolí. Tingueu present que només cal fer clic, amb el botó esquerre, al punt del document on voldreu situar el punt d'inserció.
  4. Desplaceu-vos, ara, fent servir les tecles de desplaçament del teclat. Aquí teniu un resum d'algunes opcions per a fer-ho:
    • Premeu la tecla Ctrl i, sense deixar-la, premeu la tecla Fi, per a situar-vos al final del document.
    • Premeu la tecla Ctrl i, sense deixar-la, premeu la tecla Inici, per a situar-vos al principi del document.
    • De la mateixa forma que abans, amb Ctrl + , avanceu el punt d'inserció 6 paraules.
    • Amb Ctrl + , retrocediu el punt d'inserció 3 paraules.
    • Utilitzeu AvPág i RePág per a desplaçar-vos. Observeu que, realment, el desplaçament correspon a porcions de la pàgina i no a una pàgina sencera.
    • Comproveu el desplaçament a principi i fi d'una línia amb les tecles Inici i Fi.
  5. Premeu la tecla F5. Obtindreu la finestra Navegador que us permetrà desplaçar-vos, en funció de l'element escollit en Navegación
    • Escolliur l'element Página. Escriviu el valor 7 en el requadre (o feu servir els controls per a canviar el valor). Observeu que, automàticament, l'OpenOffice.org Writer us mostra en pantalla la pàgina seleccionada. Comproveu-lo a la part esquerra de la barra d'estat.
    • Premeu un altre cop el botó Navegación i seleccioneu Imagen. Tanqueu la finestreta i, amb ajut de Imagen siguiente i Imagen anterior cerqueu les imatges del document.
    • Tanqueu la finestra Navegador prement el botó Cerrar.
  6. Tanqueu el document descartant els canvis.