Bloc C
Formació TIC en centres educatius
Pràctica C35. Rotar una imatge amb l'ACDSee

Atenció!
Abans de fer la pràctica, cal executar el fitxer C35.exe.
Aquest fitxer us permet crear, al vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocc, amb els fitxers necessaris per al desenvolupament de la pràctica.

L'ACDSee permet ajustar la orientació d'una imatge utilitzant el Visualitzador o l'Explorador. Si es fa servir l'Explorador, es pot aconseguir d'ajustar la orientació de més d'una imatge alhora.

Per a l'ajustament de la orientació d'una o més imatges des de l'Explorador, cal fer el següent:

• Seleccionar la imatge o les imatges que s'han de convertir.
  • Demanar Herramientas | Rotar... (o fer Ctrl + J). També s'aconsegueix el mateix fent ús de l'eina Editar i, tot seguit, l'eina Rotar.
  • Escollir les opcions corresponents a Ajuste de rotación/reflexión.

• Seleccionar les opcions de sortida:
    • Eliminar/substituir l'original.
    • Conservar dates de l'última modificació.
    • Escollir la carpeta on desar les imatges un cop convertides.

• Prémer el botó Aceptar.

1. Accediu a l'explorador de l'ACDSee:
    • Demaneu Inici | Programes | ACD systems | ACDSee 4.0.2 També, si hi és, podeu accedir-hi activant la drecera corresponent de l'escriptori
    • Premeu la pestanya Carpetas de la barra de l'explorador (Panel de navegación) si no és la pestanya activa.
    • Localitzeu la carpeta tic\blocc i assenyaleu-la amb el ratolí
  2. Seleccioneu, fent clic amb el ratolí, la miniatura de l'arxiu equi3.bmp.
  3. Premeu sobre l'eina Editar. Observeu les diferents opcions de la barra d'eines addicional que ha aparegut.

4. Premeu sobre l'eina Rotar. Observeu les diferents opcions per establir a la finestra Rotación/Reflexión de la imagen.
  5. Com que només es tracta d'una imatge, és indiferent especificar si el canvi afecta una sola imatge o totes les imatges. Només tindria sentit si s'haguessin d'escollir més d'una imatge.
  6. Senyaleu l'opció 2 del bloc Rotación (observeu, a la vista preliminar, quin seria el resultat del canvi).
  7. De les opcions corresponents a Salida, establiu les que s'indiquen tot seguit:
    • Eliminar / reemplazar el original: desactivat.
    • Conservar fechas de última modificación: activat.
    • Colocar imágenes convertidas en la siguiente carpeta: desactivat (d'aquesta manera la imatge es desa a la mateixa carpeta que l'original).
    • Sobreescribir existente: preguntar.
    • Cierre automático de diálogo de progreso al completar...: desactivat.
  8. Premeu el botó Aceptar quan totes les opcions siguin les indicades.
  9. Observeu la finestra d'informe de l'operació. En aquesta s'informa del tipus de conversió realitzada. Premeu el botó Cerrar per acabar.
  10. Cerqueu, dintre de les miniatures, el fitxer Rotaciónequi3.bmp (atenció perquè l'ACDSee afegeix aquest prefix al nom del fitxer per construir el nom corresponent al resultat).
  11. Comproveu el resultat obtingut i compareu amb la imatge original

1. Tanqueu la finestra de propietats i sortiu de l'ACDSee amb Archivo | Salir.