Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP101. Treballar amb el CD-ROM " Llengua. Primària interactiva. Cicle inicial"

Pràctica que treballa el paisatge d'estiu a partir del CD-ROM "Llengua. primària interactiva. Cicle inicial."

1. Introduïu el CD-ROM a la unitat corresponent.
  2. Si la drecera d'entrada no està feta, cal que la creeu activant el fitxer instal.exe
  3. Feu doble clic sobre la icona Llengua CI que apareix. Sortirà una pantalla de presentació i haureu de fer clic sobre la fletxa verda que us apareix.
  4. Us donarà a escollir entre dues possibles activitats: Quina colla tan divertida! o L' illa de les sorpreses. Feu un clic sobre el dibuix d'aquesta segona activitat.
  5. Després d'una presentació, us ensenyarà una illa amb diversos elements. Cal que trieu i feu clic sobre les dues tendes de càmping que apareixen a la part superior esquerra de l'illa. Vegeu la Figura 1:

Figura 1

1. Seguiu les instruccions del nen i de la senyora que parlen i feu les activitats que es demanen. No representen una gran complicació per a nens i nenes de Cicle Inicial i pot constituir una sessió molt divertida. Tingueu en compte les icones. Vegeu la Figura 2:

Figura 2

altaveu: cal escoltar les paraules per aprendre el vocabulari d'una zona de càmping, típica de l'estiu.

Signe d'interrogació: cal fer clic sobre la paraula que es demani.

Llibre: cal llegir la paraula que queda escrita a la zona blanca i fer clic amb el ratolí a l'objecte que s'hagi llegit.

Llapis: cal escriure l'objecte que es demana.

Serveix per tornar a repetir la instrucció.

Per anar a la pantalla anterior.

1. Resulta una activitat ben divertida i pot ser molt atractiva per a l'alumnat.

Aquesta pràctica està basada en el curs Informàtica a l'educació primària.