Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP102. Instal·lació en xarxa del CD-ROM Galí

El CD-ROM Galí utilitza una base de dades on s'emmagatzemen els resultats dels exercicis realitzats pels alumnes. A les aules que funcionin en xarxa es pot compartir aquesta base de dades de manera que tota la informació se centralitzi en una ubicació comuna.

Tasques a realitzar en l'ordinador servidor de l'aula

1. Assegurar-vos que existeix un recurs compartit amb drets de lectura i escriptura, i que aquest recurs tingui assignada una lletra d'unitat MS-DOS a totes les estacions. A les xarxes instal·lades per l' SGTI del Departament d'Ensenyament, a aquesta unitat li correspon la lletra T:.
  2. Assegurar-vos que existeix un recurs compartit amb drets de "Només lectura", i que aquest recurs tingui també assignada una lletra d'unitat MS-DOS a totes les estacions. En les xarxes instal·lades per l'SGTI a aquesta unitat li correspon la lletra S:.
  3. Creeu una carpeta nova a la unitat S: i doneu-li un nom:
    • Situant-vos en la unitat S: aneu al menú Archivo | Nuevo | Carpeta, anomeneu-la, per exemple, CDGALI
  4. Copieu tot el contingut del CD-ROM Galí a la carpeta S:\CDGALI, que s'ha creat en el pas anterior.
  5. Executeu el fitxer INSTAL.EXE des de la carpeta S:\CDGALI.
    Quan l'instal·lador pregunti si es vol utilitzar el sistema d'informes en xarxa, cal respondre
    ; quan demani la ubicació de la base de dades d'informes cal indicar-li la unitat compartida amb drets de lectura i escriptura T:. Es crearà una carpeta anomenada GALI a la unitat T:, on se situarà la base de dades d'informes.
    Quan l'instal·lador pregunti si cal crear la icona del gestor d'informes, responeu
    .

Tasca a realitzar en els ordinadors estacions de l'aula

1. A les estacions cal seguir el mateix procés: executeu el programa INSTAL.EXE des de la carpeta S:\CDGALI del servidor. Indiqueu-li que es vol utilitzar el sistema d'informes en xarxa i seleccioneu la carpeta T:\GALI com a ubicació de la base de dades d'informes.
    NO.

Un cop fetes les operacions esmentades anteriorment, ja es pot utilitzar el Galí des de qualsevol ordinador de la xarxa. La base de dades d'informes es comparteix entre tots els usuaris, independentment de l'ordinador que utilitzin en cada sessió de treball.

Per consultar els resultats obtinguts pels alumnes, cal utilitzar la icona Informes Galí que s'haurà creat al servidor.
La primera vegada que es faci servir el Galí es recomana no crear usuaris nous de manera simultània des de diverses estacions, per evitar possibles problemes de sincronització en la base de dades.

Aquesta pràctica està basada en el document xarxa.doc que conté el CD-ROM Galí.