Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP104. Treballar amb el CD-ROM "Els tres porquets". Fitxes de suport
   
   

 

L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer el vocabulari, els objectes animats i els diferents tipus de joc de cada una de les escenes que conté el programa.

 
Desenvolupament de la pràctica
   

Aquest programa està preparat per usar-lo en cinc idiomes diferents; a més, permet combinar-ne dos a l'hora.

  1. Executeu el CD-ROM "Els tres porquets".
  2. A la primera pantalla, i des de l'esquerra, s'escull l'idioma escrit i parlat, i des de la dreta, l'idioma que es tria, només s'executa per escrit. Sempre s'han d'activar els dos blocs, si només es vol treballar en un idioma, feu clic a la mateixa bandera a ambdós costats.
  3. Un cop passat a la segona pantalla, es pot triar les dues modalitats d'execució del programa. Feu clic sobre Vull llegir-lo i jugar i premeu els tres porquets.
 
 
  1. Al final de cada escena del conte es podrà accedir al vocabulari proposat, activar algun dels objectes de la pantalla i, sobretot, es podrà entrar a un joc.
  2. Observeu el contingut de cada escena:
   
 

ESCENA 1

  Vocabulari: Granja, inquiets, aventurers, es van endinsar.
  Objectes animats: Ànec, mula, pluja, tempesta, cabra, gat, mare dels porquets.
  Joc: Relacionar text i so, amb un objecte (arrossegant amb el ratolí).
 

Accés al Joc:

 
   
  ESCENA 2
 
  Vocabulari: Clariana, maons, ciment, carretejar.
  Objectes animats:Ocell 1, ocell 2, ós, talp, porquet 1, porquet 2, porquet 3.
  Joc: 3 Trencaclosques (un per a cada porquet).
 

Accés al Joc:

 
   
 

ESCENA 3

 
  Vocabulari: Palla, feixos, teulada, fer-se visites.
  Objectes animats:
Eriçó, òliba, mussol, herba flors grogues, herba flors vermelles, porta casa de fusta, xemeneia casa de palla.
  Joc: Buscar lletres d'una paraula: el joc del penjat, que s'executa amb les tecles del cursor.
  Accés al Joc:
 
   
  ESCENA 4
 
  Vocabulari: Finestrons, ferma, grimpar, exhaust.
  Objectes animats: Galleda, forat de l'arbre, abella, tortuga, pala, paleta.
  Joc: Relacionar imatge amb text (sempre amb so).
  Accés al Joc:
 
   
  ESCENA 5
 
  Vocabulari: Afamegat.
  Objectes animats: Conill, eriçó, ànec 1, ànec 2, ànec 3, esquirol, òliba.
  Joc:Trencaclosques.
  Accés al Joc:
 
   
  ESCENA 6
 
  Vocabulari: Atrapa.
  Objectes animats: Castor, tortuga, ocell, serp.
  Joc: Trencaclosques
  Accés al Joc:
 
   
  ESCENA 7
 
  Vocabulari: Es va afanyar, ferm.
  Objectes animats:
Conill, ocell 1, ocell 2, ocell, xemeneia, planta 1, planta 2, finestres, núvol.
  Joc: Laberint (amb les tecles del cursor).
  Accés al Joc:
 
   
  ESCENA 8
 
  Vocabulari: Hort, de bon matí.
  Objectes animats: Castor, conills, ratolins, òliba, finestres (dreta i superior).
  Joc: Buscar objectes amagats.
  Accés al Joc:
 
   
  ESCENA 9
 
  Vocabulari: Compota, a l'alba, roncar, arbustos, enxampar-los.
  Objectes animats: Abella, papallona, flors, fum, finestres (dreta i superior).
  Joc: Aparellar paraules iguals (amb so).
  Accés al Joc:
 
   
  ESCENA 10
 
  Objectes animats: Ós, mussol, conills (tots estan bastant amagats)
  Joc: Ordenar les seqüències del conte (amb so).
  Accés al Joc:
 
   
 
Aquesta pràctica està basada en el document "fitxes de suport al programa" de Salvador Panareda.