Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP106. Treballar amb el CD-ROM "El pequeño escritor" (II)

L'objectiu de la pràctica és crear una història explicant els esdeveniments que viu un personatge de l'espai que aterra a una ciutat del nostre planeta, fent servir el CD-ROM "El pequeño escritor".

Per realitzar un conte o història es pot realitzar seguint dues metodologies diferents. Una és la de tenir pensat i escrit el conte en un processador de text i, després, donar-li vida en format conte, escollint dibuixos, sons, etc. Una altra, és anar-lo realitzant, a mesura que utilitzem el programa d’edició de contes.

1. Executeu l'editor de contes "El pequeño escritor":
    • Aneu a Inici | Programes | Aplicacions CD-ROM i seleccioneu el Pequeño Escritor (Storybook Weare Deluxe). (Ordinadors dotació Argo)
    • Si no teniu l'opció a l'ordinador, el podeu utilitzar directament des del CD-ROM. Cal, però, tenir-lo col·locat a la unitat lectora o compartir-lo en xarxa per poder escollir decorats, personatges i sons.
  2. S'activarà el programa i heu d'escollir el llibre obert de damunt de la taula per començar o continuar un conte.

1. Tot seguit, premeu el botó Nuevo per crear un conte.

1. Us apareixerà una primera pantalla on heu de posar el títol, l'autor, hi podeu afegir música i dibuixos ,que es poden seleccionar d'un ventall que s'ofereix. S'aconsella que es deixi explorar a l'alumne .
  2. Si passeu a la pàgina següent, trobareu que mitja pantalla superior és per inserir escenes, objectes, canviar de color, la grandària i altres característiques. A la part inferior és on escriureu la part textual de la història.
  3. En acabar cal desar-lo i/o imprimir-lo. Comproveu els diferents formats que hi ha per imprimir una pàgina.

Aquesta pràctica està basada en el curs Informàtica a l'educació primària.