Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP107. Treballar amb el CD-ROM "Just grandma amd me"

Pràctica que treballa la captura de pantalles del CD-ROM "Just grandma amd me" i la manipulació posterior amb un programa de dibuix.

1. Inseriu el CD-ROM Living Books, "Just Grandma and me" a la unitat adequada i executeu-lo.
    • Aneu a Inici | Programes | Aplicacions CD-ROM i seleccioneu. (Ordinadors dotació Argo)
  2. Cal iniciar el conte en una de les dues opcions: read to me, que us llegirà la història sense interrupcions, o bé let's play, que us permetrà explorar sons i moviments en activar les figures, i reproduirà les paraules del text si les assenyaleu amb el ratolí. Escolliu aquesta darrera modalitat.
  3. En qualsevol moment de la història, seleccioneu una pantalla que us agradi. Premeu les tecles Alt+Impr pa. La podeu utilitzar en una fitxa de l'alumne per facilitar l'exploració pedagògica del conte.
  4. Obriu un programa de dibuix, per exemple, el Gimp i enganxeu-hi la pantalla capturada. Per fer-ho:
    • Executeu el programa Gimp.
    • Aneu al menú Fitxer | Adquireix | Del prota-retalls.
  5. En aquest programa podreu modificar la pantalla: amagueu paraules i personatges, afegiu fletxes o figures, canvieu objectes de lloc, etc.
  6. En acabar, deseu el resultat (preferiblement en format PNG o JPG i imprimiu-lo.

Aquesta pràctica està basada en el curs Informàtica a l'educació primària.