Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP108. Treballa el CD-ROM "The Tortoise and the hare" (I)

Pràctica que treballa el CD-ROM "The Tortoise and the hare". Activitat adreçada a l'alumnat del Cicle Superior.

1. Inseriu el CD-ROM Living Books, The Tortoise and the Hare a la unitat adequada i executeu-lo.
    • Aneu a Inici | Programes | Aplicacions CD-ROM i seleccioneu. (Ordinadors dotació Argo)
    • Si no està instal·lat, obriu la icona El meu ordinador i observeu el contingut del CD. Seleccioneu el fitxer Install.exe i executeu-lo. Seguiu les instruccions dels quadres de diàleg per instal·lar-lo.
  2. Cal iniciar el conte en una de les dues opcions: read to me, que us llegirà la història sense interrupcions, o bé let me play, que us permetrà explorar sons i moviments en activar les figures, i us reproduirà les paraules del text si les assenyaleu amb el ratolí. Escolliu aquesta darrera modalitat.

1. Cal que els alumnes de Cicle superior, en petits grups, mirin i escoltin The Tortoise and the Hare. El docent en supervisarà el procés de visualització: pot facilitar instruccions precises sobre l'aplicació i les icones, proporcionar una fitxa-guia amb dibuixos i tasques a fer o bé suggerir preguntes concretes, per exemple.:
  • Què passa, quan activem la bústia de la tortuga, a la primera pantalla?
  • Què passa, quan activem els ocellets amb el ratolí?

Aquesta pràctica està basada en el curs Informàtica a l'educació primària.