Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP109. Treballa el CD-ROM "The Tortoise and the hare" (II)

Aquesta pràctica treballa el CD-ROM "The Tortoise and the hare". Captura i modificacions de pantalles.

1. Inseriu el CD-ROM Living Books, The Tortoise and the Hare a la unitat adequada i executeu-lo.
    • Aneu a Inici | Programes | Aplicacions CD-ROM i seleccioneu. (Ordinadors dotació Argo)
    • Si no està instal·lat, obriu la icona El meu ordinador i observeu el contingut del CD. Seleccioneu el fitxer Install.exe i executeu-lo. Seguiu les instruccions dels quadres de diàleg per instal·lar-lo.
  2. Cal iniciar el conte en una de les dues opcions: read to me, que us llegirà la història sense interrupcions, o bé let me play, que us permetrà explorar sons i moviments en activar les figures, i us reproduirà les paraules del text si les assenyaleu amb el ratolí. Escolliu aquesta darrera modalitat.
  3. Seleccioneu una pantalla que us agradi, i que utilitzareu per inserir en una fitxa de l'alumne per facilitar l'exploració pedagògica del conte.
  4. Per fer-ne les modificacions, captureu la pantalla (premeu les tecles Alt+Impr pa).
  5. Obriu un programa de dibuix, per exemple, el Gimp i enganxeu-hi la pantalla capturada. Per fer-ho:
    • Executeu el programa Gimp.
    • Aneu al menú Fitxer | Adquireix | Del prota-retalls.
  6. Podeu eliminar o amagar seccions de la pantalla, retallar i utilitzar personatges, afegir text, fletxes i/o figures geomètriques, canviar colors, etc.
  7. En acabar, deseu la imatge en format PNG o JPG).

1. Executeu el programa .
  2. Inseriu la imatge, desada anteriorment, en un document nou i afegiu-hi les instruccions i els comentaris que considereu oportuns. Podeu modificar-ne la mida de la imatge.
  3. Per acabar, deseu el document i imprimir-lo.

Aquesta pràctica està basada en el curs Informàtica a l'educació primària.