Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP112. Activitat amb el CD-ROM "Matemàtiques primària interactiva"

L'objectiu d'aquesta pràctica és el càlcul de sumes i restes sense portar i portant.

1. Introduïu el CD-ROM Matemàtiques primària interactiva a la unitat corresponent.
  2. Si la drecera d'entrada no està feta, cal que la creeu activant el fitxer instal.exe
  3. Feu doble clic sobre la icona Matemàtiques CI que apareix. Sortirà una pantalla de presentació i haureu de fer clic sobre la fletxa verda que us apareix.
  4. El CD-ROM Matemàtiques primària interactiva CI es compon de dos grups: Ja sé ... i Càlcul. Vegeu la Figura 1:

Ja sé ...

1. Amb la primera proposta, Ja sé comptar! , l’objectiu és que l’alumne entengui el concepte de desena i la seva expressió numèrica. L’alumne haurà d’agrupar objectes expressant numèricament la seva quantitat.
  2. Utilitzant el segon joc, La fàbrica de pilotes, l’alumne ha de compondre quantitats fins al miler. Hi treballareu el concepte d’unitat, desena i centena.
  3. A la tercera i quarta, Ja sé sumar! i Ja sé restar! proposarem treballar sumes i restes elementals sense portar i portant. La solució serà visual fent servir dos grups d’objectes i expressada numèricament en l’operació corresponent.

Càlcul

1. En el segon bloc del CD-ROM, Càlcul, treballareu les sumes i les restes. Utilitzareu el sistema visual d’agrupació per blocs. En agrupar conjunts d’objectes es genera el bloc superior automàticament si s’escau. De la mateixa manera es descompon si correspon. Un cop resolta visualment, l’operació la farem numèricament.
  2. Feu clic sobre Càlcul. Escolliu sumes de la primera pantalla que apareix.
  3. En la nova pantalla, escolliu sumes de dues xifres portant. Vegeu la Figura 2:

1. Realitzeu unes quantes sumes.
  2. Proveu l'apartat de restes.

Aquesta pràctica està basada en el curs Informàtica a l'educació primària.