Bloc DP
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DP9. Treballar amb el CD-ROM "El pequeño escritor" (I)

Abans de realitzar la pràctica, caldrà executar el fitxer Dp9.exe
Aquest fitxer us permet crear, en el vostre ordinador, una carpeta anomenada tic\blocdp, amb els fitxers necessaris pel desenvolupament de la pràctica.

L'objectiu d'aquesta pràctica és realitzar un conte, amb "El pequeño escritor", on el tema sigui la numeració i contes contats.

La pràctica tracta de continuar un conte on el tema siguin els nombres de dues, tres o quatre xifres. Els personatges, els nombres, establiran entre ells comparacions i relacions d'ordre. La història pot desenvolupar-se al voltant de l'escenari: un dia d'estiu en una platja.

1. Executeu l'editor de contes El pequeño escritor:
    • Aneu a Inici | Programes | Aplicacions CD-ROM i seleccioneu el Pequeño Escritor (Storybook Weare Deluxe). (Ordinadors dotació Argo)
    • En el cas de no tenir l'opció a l'ordinador el podeu utilitzar directament des del CD-ROM. Cal però tenir-lo col·locat a la unitat lectora o compartir-lo en xarxa per poder escollir decorats, personatges i sons.
  2. S'activarà el programa i heu d'escollir el llibre obert de damunt de la taula per començar o continuar un conte.

1. Tot seguit, premeu el botó Edición per continuar el conte.

1. Cerqueu de la carpeta tic\blocdp, l'arxiu platja.swd, seleccioneu-lo i feu doble clic amb el botó esquerre del ratolí per obrir-lo. Recordeu de tenir el so activat.
  2. Continueu l'elaboració del conte.
  3. En acabar, cal desar-lo i/o imprimir-lo. Comproveu els diferents formats que hi ha per imprimir una pàgina.

Aquesta pràctica està basada en el curs Informàtica a l'educació primària.