Bloc DS
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DS101. Anàlisi d'Internet a l'aula

Pràctica que treballa la cerca, a la XTEC, d'informació diversa relacionada amb els recursos educatius d'Internet a l'aula.

1. Executeu el navegador Firefox.
  2. Si la pàgina d'inici del navegador no és la de la XTEC, escriviu a la barra d'adreces l'adreça d'Internet http://www.xtec.net i premeu la tecla RETORN. Obtindreu, tot seguit, la pàgina principal de la XTEC.
  3. Activeu l'opció de les que teniu a la columna de l'esquerra.
  4. A la pàgina que obtindreu, observeu que, a l'espai central, hi apareixen referenciades les diferents àrees temàtiques (Matemàtiques, Ciències socials, Ciències de la naturalesa, etc.); a la part inferior, hi trobareu unes adreces amb un comentari sobre el seu contingut i utilitat; a l'últim, a la part de l'esquerra, hi ha enllaços a diferents blocs temàtics. Vegeu figura 1.

Figura 1

1. Una vegada aparegui en en pantalla l’Escola Oberta, activeu INTERNET A L'AULA, a la columna esquerra.
  2. Obtindreu una nova pàgina on podreu informació diversa i relacionada amb els recursos d’Internet a l’aula. Vegeu figura 2.

Figura 2

1. Per poder tenir més informació de cada un dels diferents recursos, situeu el cursor del ratolí a sobre de cada enllaç, a la part esquerra es mostrarà una petita explicació. Veure Figura 3

Figura 3

1. Feu clic a sobre d'un enllaç, per exemple, Quadern digital, abans d'entrar a l'aplicació, visualitzeu la Guia de l'alumnat i la Guia del professorat.
  2. Per últim premeu l'enllaç Entrada, escriviu el vostre nom i feu clic al botó Acceptar. Realitzeu les activitats que més us interessin.