Bloc DS
Formació TIC en centres educatius
Pràctica DS106. Què hi ha al teu centre: Guia per conèixer els arbres

Pràctica que treballa, en la pàgina de recursos de ciències de la XTEC, la cerca de fitxes de treball relacionades amb el CD-ROM "Guia per a conèixer els arbres".

1. Executeu el navegador Firefox.
  2. Si la pàgina d'inici del navegador no és la de la XTEC, escriviu a la barra d'adreces l'adreça d'Internet http://www.xtec.net i premeu la tecla RETORN. Obtindreu, tot seguit, la pàgina principal de la XTEC.
  3. Activeu l'opció de les que teniu a la columna de l'esquerra.
  4. A la pàgina que obtindreu, observeu que, a l'espai central, hi apareixen referenciades les diferents àrees temàtiques (Matemàtiques, Ciències socials, Ciències de la naturalesa, etc.); a la part inferior, hi trobareu unes adreces amb un comentari sobre el seu contingut; a l'últim, a la part de l'esquerra, enllaços a diferents blocs temàtics.

1. Quan aparegui en pantalla l’Escola Oberta, activeu Ciències de la naturalesa. del bloc de les àrees temàtiques.
  2. Cerqueu, en la pàgina que haureu obtingut, l'enllaç corresponent a Els arbres de Catalunya (es troba a la part de sota de la pàgina) i activeu-lo.
  3. Activeu, de la nova pàgina, l'enllaç Morfologia.
  4. Obtindreu tot un seguit de fitxes de treball a les que podreu accedir fent clic a
    • Centreu-vos en l'activitat Què és un arbre.
    • Observeu les indicacions en referència als Objectius i l'ús del CD-ROM.
    • Activeu la fitxa de treball prement a .
    • Activeu l'apartat Alumnes de la fitxa 1 de Com reconèixer un arbre.
    • Imprimiu-la.
    • Reviseu l'apartat Professorat de la fitxa 1 de Com reconèixer un arbre
  5. Passegeu per la resta de fitxes de les diferents activitats.