Bloc E
Formació TIC en centres educatius
Pràctica E117. SMI (Servei de Missatgeria Instantània): Afegir contactes

Recordeu que abans de començar qualsevol procediment (afegir contactes, xat, ...) amb el Servei de Missatgeria Instantània (SMI), haureu de crear un compte. Consulteu el contingut de la pràctica SMI (Servei de Missatgeria Instantània): crear un compte.

1. Executeu el navegador Firefox.
  2. Des de la web de la XTEC, feu clic a la icona (part superior dreta), o bé escriviu l'adreça http://smi.xtec.net/.
  3. Una vegada carregat el plug-in (connector) de Java, us connecteu al servidor SMI. Per fer-ho:
    • Desplegeu el menú Jabber i escolliu l'opció Connecta, o bé feu clic a sobre de la icona .
    • Apareixerà una finestra de validació de l'usuari. Escriviu el vostre nom d'usuari de la XTEC i la vostra contrasenya (vegeu la figura 1).

Figura 1

1. Un cop connectats podeu registrar contactes, que seran identificadors (usuaris de la XTEC) d'altres persones, amb les quals estareu en contacte. Quan canviïn la seva presència, rebreu una notificació. Per fer-ho:
    • Desplegueu el menú Contactes i escolliu l'opció Afegeix contacte, o bé feu clic a sobre de la icona .
    • Us apareixerà una finestra (vegeu la figura 2). A la casella Identificador (JID): escriviu l'identificador XTEC de la persona que voleu afegir. A la casella Nick, el seu nom. Escriu a la casella Grup el nom del grup. Per últim, premeu el botó D'acord.

Figura 2

1. Afegiu un quants contactes. Us adonareu, que una vegada entrat el primer contacte, a la casella Grup podreu escollir el grup existent, o bé n'introduïu un de nou. Feu clic a la icona per poder-los consultar.
  2. Un cop hagueu afegit el vostres contactes, haureu d'esperar la confirmació; fins llavors, us apareixerà així: .
  3. Podeu canviar la vostra presència, mitjançant un indicador que indica si esteu disponibles per xatejar, si esteu ocupats, absents, etc. Tots els vostres contactes rebran immediatament una notificació, per fer-ho:
    • Feu clic a sobre del menú Presència i escolliu un indicador (vegeu la figura 3).

Figura 3

1. Per acabar la sessió, aneu al menú Jabber | Surt. Tornareu a la pàgina principal de la XTEC.