Bloc E
Formació TIC en centres educatius
Pràctica E118. SMI: Xat, missatges instantanis i sala de reunions

Recordeu que abans de començar el xat i enviar missatges instantanis amb el Servei de Missatgeria Instantània (SMI), cal que feu els següents procediments:

• Crear un compte
    • Afegir contactes

1. Executeu el navegador Firefox.
  2. Des de la web de la XTEC, feu clic a la icona (part superior dreta), o bé escriviu l'adreça http://smi.xtec.net/.
  3. Una vegada carregat el plug-in (connector) de Java, us connecteu al servidor SMI, per fer-ho:
    • Desplegeu el menú Jabber i escolliu l'opció Connecta, o bé feu clic a sobre de la icona .
    • Apareixerà una finestra de validació de l'usuari. Escriviu el vostre nom d'usuari de la XTEC i la vostra contrasenya (vegeu la figura 1).

Figura 1

1. Podeu establir un xat amb una altra persona, per fer-ho:
    • Feu doble clic a sobre de l'usuari amb el qual voleu xatejar. S'obrirà una finestra semblant a la figura 2.
    • Podeu començar a establir una conversa escrivint missatges i fent clic a sobre de la icona Envia. Quan vulgueu acabar la conversa, només cal que feu clic a sobre de la icona Tanca.

Figura 2

1. També podeu enviar missatges instantanis a un grup de persones, per fer-ho:
    • Desplegueu el menú Jabber i escolliu l'opció Envia/difon missatge. S'obrirà una pantalla on anireu afegint totes les persones a les quals voleu enviar el missatge. Vegeu figura 3.

Figura 3

1. Podeu participar en una conversa entre diferents persones, en una sala de reunions. Per fer-ho:
    • Desplegueu el menú Jabber i escolliu l'opció Reunió. S'obrirà una finestra on podeu crear una nova sala de reunions (casella Nom de la sala:), o bé entrar a una existent, si en coneixes el nom. Per continuar, premeu el botó D'acord . Vegeu la figura 4.

Figura 4

1. S'obrirà un nova finestra (vegeu la figura 5). Aneu convidant la gent que vulgueu que hi assisteixi.

Figura 5

1. Per acabar la sessió, aneu al menú Jabber | Surt. Tornareu a la pàgina principal de la XTEC.

Exodus (Client autònom, de missatgeria instantània, per al Windows )

Per poder instal·lar i configurar el programa Exodus, accediu a la pàgina http://www.xtec.net/at_usuari/smi/exodus/