Formació en MAV en centres educatius
   
Enrera
Educació en Comunicació Audiovisual a Secundària
Imprimir
Pràctica ES102. Fem una fotonovel·la
   
Per fer aquesta pràctica necessiteu: una càmera fotogràfica digital i un processador de textos.
   

La fotonovel·la és un gènere que té poca presència avui en dia, però la riquesa del seu llenguatge i les possibilitats que ens donen les noves tecnologies per a la realització de relats amb suport fotogràfic i l’ús del llenguatge del còmic, fa que sigui una activitat atractiva i fàcil de portar a terme.

Podeu començar per veure alguns exemples de fotonovel·les que apareixen a la xarxa.

Per treballar la fotonovel·la, també cal tenir presents certs elements propis del llenguatge del còmic:

També del llenguatge de la imatge:

Us poden resultar útils determinades referències al llenguatge de la imatge fixa, desenvolupades en el bloc corresponent:

   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

Una vegada treballats els aspectes bàsics d’aquests llenguatges, podeu començar a preparar el treball.

En primer lloc, us convé una idea: què volem explicar, per què i amb quin estil.

Una vegada decidit això, cal escriure una petita història on apareguin uns quants personatges i hi hagi una petita trama. Fet aquest guió literari, haureu de fer un guió visual de les imatges, els recursos necessaris i els efectes visuals que s’utilitzaran.

Aquesta taula us pot servir de guia:

Núm.
Dibuix
Pla
Diàlegs
Material
Observacions
 

 

 

 

       
 

 

 

 

       

Quan ja disposeu de tot el material necessari, ja podeu fer les fotografies amb la càmera digital.

 

 

Una vegada introduïdes a l’ordinador amb el processador de textos, podeu anar muntant les diferents pàgines. Podeu fer una plantilla per a l'OpenOffice Writer i una altra per a ll'OpenOffice Impress.

  • Teniu en compte l’opció de la barra d’eines de dibuix Leyenda; d’aquí podeu treure les bafarades.
 


Vegeu alguns exemples de fragments de fotonovel·les fetes per alumnes i professors:
 
 
 
   
 
Amunt