| ||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Pràctica ES105. Noves formes de publicitat | |
![]() |
Així, doncs, l'objectiu que es persegueix és que el missatge d'aquestes empreses sigui reconegut de manera inconscient, potser fins i tot per sobre de la venda immediata. Aquest és el primer pas. És el que podríem anomenar publicitat passiva. Consisteix a ocupar petites fraccions de les pàgines per on recorre el navegant, mitjançant la publicitat estàtica, amb anuncis en moviment o amb animacions, normalment GIF o pel•lícules Flash, tot i que en aquest darrer cas han de ser de molt poc pes, perquè es puguin carregar ràpidament i no representin un temps d'espera gaire gran, cosa que comportaria pèrdua d'interès i un possible salt a una altra pàgina. Exemples d'aquests dos tipus de publicitat presencial són els que es poden trobar en adreces molt visitades, com ara les següents: |
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
1. Digueu, si és possible, quines empreses hi ha darrere d'aquesta publicitat passiva (decorativa) que acabeu de veure. 2. Quin llocs ocupen els anuncis dins de la distribució dels continguts de la pàgina? Hi ha alguna relació amb els colors predominants a la pàgina? Són cridaners? Com ho fan per captar l'atenció, ni que sigui de manera encoberta?
|
![]() |
|
|
|
D'entre tots els serveis que apareixen a la pàgina principal que hem vist del Lycos, molts van adreçats més a captar l'atenció que no pas a oferir informació desinteressada. Aquesta activitat consisteix a calcular la proporció de serveis "gratuïts" per contrastar-la amb la proporció de suposades informacions a partir de les quals es pot comprar o adquirir un servei, és a dir, que tenen un cost econòmic. Nota: Vegeu com aquesta intenció està clarament calculada i prevista en l'apartat d'oferta de publicitat que hi ha al peu de la mateixa web. |
|
![]() |
|
Comencem per un portal de cerca com el Yahoo, que és d'interès generalista. A la dreta, apareixen uns quadres, amb els mateixos colors i formats que l'eina de cerca, i ofereixen una informació sobre uns determinats temes. Fixem-nos en la que presenta la pregunta "Qué cámara digital quieres?". |
|
![]() |
|
Algú es pot preguntar si, entre totes les botigues que venen a través d'Internet, el Yahoo només ha estat capaç de mostrar-nos-en tres en tot el domini espanyol que tinguin disponible la càmera en qüestió. La resposta és no. Evidentment, hi ha centenars de botigues de venda en línia que anuncien aquesta càmera. Llavors, és que yahoo no presenta aquest producte segons les indexacions habituals, sinó que ho fa de manera determinada i selecciona de forma "interessada". Dit d'una altra manera, ofereix informació tot mostrant una presència prioritzada d'unes empreses per davant d'unes altres, atenent a un contracte de publicitat, seguint els cànons més clàssics del màrqueting i de la promoció de mercat. |
|
Activitat 3 Vegem com ofereix el Google aquest servei. Demanem una paraula a l'atzar que pugui esdevenir un producte de mercat, com ara la paraula televisor. |
|
![]() |
|
D'aquestes "presències contractades" se'n diuen adwords, i en podem conèixer el seu funcionament (control del sector, àmbit d'acció, tram d'edats o de sexe, etc.) a les pàgines que es troben sota el concepte de publicitat, al peu de la pàgina del Google. L'enllaç és: https://adwords.google.es/select/?hl=es |
|
![]() |
|