Elements semiològics
1. A quin públic va adreçat?
2. Les persones a qui va adreçat l'anunci, es mouen per l'escenari que s'ha representat?
3. És un ambient o un escenari anhelat?
4. Les persones que es mouen per aquest ambient són admirables?
5. Hi ha costums o maneres de fer que identifiquen aquest determinat grup de persones amb qui es vol identificar? Quines són?
6. Quins valors es destaquen (els diners, la llibertat, la diversió, l'autoritat, el plaer, la modernitat, la sensualitat, l'alegria, el dinamisme, el prestigi personal, la cultura, la moda, la joventut, el sexe, el prestigi social, la personalitat, la potència, la complicitat, l'humor, la solució dels problemes, la salut, la felicitat en general...)? Segurament se'n destaquen més d'un en cada anunci.
7. Si hi ha mirades per part dels personatges que hi surten, increpen l'observador? Hi ha complicitat entre els diferents personatges?
8. Hi ha pressupòsits sobre el que es diu a l'anunci? Hi ha un text previ que no apareix? Cal pensar d'una manera determinada per entomar el text? De quina manera ens fa pensar?
9. Si hi surten xifres, per què són tan importants?
10. Quins són els centres d'interès que criden a l'observador perquè entri de manera tàcita el nom del producte?
11. De quina manera es fa consumir aquest producte? En quines circumstàncies s'ha de consumir?
12. Quin és el reclam que cal recordar en el moment que hàgim de decidir per diverses marques del producte que ens cal?
13. Es crea una determinada necessitat d'adquirir el producte?
14. Com es lliga la necessitat i el valor que hem determinat a la pregunta 6?
|