![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
|||||||||||||||
Finalment, el vídeo via Internet, un dels principals recursos audiovisuals que es reistia a ser introduït al treball a l'aula, comença a estar a l'abast. Entre les diferents opcions dels portals que ens permeten de forma fàcil compartir clips de vídeo s'ha establert una dura pugna per veure quin d'ells és el que més ofereix i, a més, ho fa de la manera més senzilla. |
|
![]() |
|
De moment, els que més guanyem som les persones que utilitzem aquests serveis en línia,ja que permeten compartir imatges de vídeo a la xarxa d'una forma molt senzilla a cost zero i amb uns serveis de xarxa que no cal que siguin espectaculars. |
|
Serà difícil passar al davant el YouTube, tot i que Google li va al darrere i promet molts avantatges per a superar aquesta diferència que ja està ben marcada. Però tots sabem que en el fons l'amo del tros és el mateix. |
|
En quant a la part tècnica | |
Tècnicament parlant, la política tècnica d'aquests mitjans és força senzilla: nosaltres podem enviar un clip en diversos formats de vídeo ( AVI, Quicktime, Mpeg...), el servidor el recull, el transforma -normalment en un format que es diu Flash, antiga Macromedia, ara Adobe-, i fa que el poguem veure fàcilment en qualsevol navegador que tingui instal·lat aquest plug-in. Normalment, l'Explorer ja el té, al Firefox, de vegades, cal instal·lar-lo. |
|
![]() ![]() |
|
Si teniu la sospita que a les màquines que treballareu a l'aula no existeix aquest plug-in , el Flash Player, podeu anar a aquesta plana, sense cap problema, sigui amb l'Explorer o ambel Firefox i instal·lar-lo . És gratuïit, naturalment. |
|
El perquè de l'èxit de YouTube | |
YouTube és una empresa de mitjans de consum. Gairebé tothom ha sentit a parlar de YouTube o ha sentit l'última cançoneta de moda a la xarxa. |
|
YouTube espera oferir noves formes d'experimentar i compartir vídeos a Internet. Cal que li tragueu punta al tema i en valoreu les possibilitats pedagògiques, senzilles i ràpides que ofereix. Si volem ensenyar un vídeo, si el volem posar-lo a una plana web... tot són dificultats tècniques i d'espai. Amb YouTube, problema resolt. |
|
Els fundadors | |
Chad Hurley i Steve Chen, al febrer de 2005 (fa menys de 2 anys !!), que prèviament havien treballat a Paypal (plana que permet enviaments de diners en línia), a Menlo Park a Califòrnia, com no, dins un soterrani d'una casa arrenglerada (us sona?), van desenvolupar la idea que els usuaris/es poguessin compartir vídeos a la xarxa sense necessitat de descarregar-los al disc dur, de forma fàcil . |
|
El servei va funcionar experimentalment fins al desembre del 2005, en què va arrencar amb moltísima força amb 4 elements que li donen molta força: |
|
|
|
|
|
|
|
d. Senzillesa total d'ús |
|
Acabem breument amb unes xifres perquè us feu una idea del servei: | |
a. Actualment al nostra país dediquem uns 20-40 euros al mes a la connexió a la xarxa a cada casa. YouTube té un contracte amb les empreses de comunicació de Califòrnia i paga per l'amplada de banda prop de 200 milions de pessetes al mes. Quina línia, eh? |
|
|
|
|
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
A. Una ullada ràpida |
1.- Entrem a la plana http://www.youtube.com |
|
2.- Diferenciem 2 grans zones de treball : | |
![]() |
|
En vermell teniu les opcions comunes d'interacció. En negre, els clips més destacats del dia. |
|
B. No us resistiu a cercar un clip de vídeo, i reproduir-lo: | |
![]() |
|
També podeu fer aquestes cerques: Modernisme, educació.... | |
Observareu que us apareixen moltes dades: títol del clip que li ha donat l'usuari/a, i els TAGS, que són les etiquetes de cerca que s'han introduït per part de l'autor/a. També surt el seu nom d'usuari, la categoria i el temps que fa que està penjat el clip. |
|
![]() |
|
Podeu fer clic a dins de la imatge per a reproduir el clip (a la web, no aquí dalt). Automàticament començarà dins de la plana la reproducció: | |
![]() |
|
![]() |
|
C. I ara ens registrarem per poder interactuar pujant algun clip. | |
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Recordeu de triar un "nom d'usuari" que cal que sigui inèdit, és a dir, que ningú l'hagi triat ja. Al camp de les lletres de color ("verification") cal que copieu novament el text que us diu, que en el cas de la foto seria RW2HV. Això ho fan així perquè cap motor intel·ligent faci automàticament registres, perquè amb aquesta verificació els OCR s'enganyarien a la força |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Penseu que ja hi ha molts centres que ja trebalen fa mesos amb YouTube, per la seva capacitat de facilitar vídeo. Cerqueu, per exemple "ceipflix" . |
Tot i que treballarem amb Youtube, teniu d'altres serveis de similar factura, igual de bons, però potser menys populars :
|
|
![]() |
|