Enrera Mòdul 5
Llengua oral i escrita: resposta de les TIC als problemes d'aprenentatge ---

Exercici 1

Ara heu de confeccionar una activitat Tpwin semblant a la de la pràctica 2 d'aquest mòdul, que presenti la llista dels nens (d'alguns, si no els voleu escriure tots) de la vostra classe. L'objectiu és que l'alumnat treballi els noms dels companys, confegint diferents llistes.

1.Obriu el Tpwin i escolliu Fitxers | Nou.

2. A Línia d'ordres escriureu WORDPAD.EXE, i feu clic a D'acord.

3. Amb el ratolí seleccioneu la meitat de la pantalla i en posició vertical.

4. Dividiu l'àrea seleccionada en tantes parts com nens vulgueu, a més d'unes àrees per a les funcions de Sortir i Retorn. Cal que aneu al menú Edició | Àrees | Subdividir àrea i hi poseu el nombre de columnes i files necessaris.

5. Feu clic sobre la primera casella i a Tecles escriviu el nom d'un nen. Marqueu les diferents caselles i aneu escrivint els noms de tots els aliments.

6.  A les dues últimes caselles hi posem les accions de RETORN i SORTIR. Ens ajudem del teclat auxiliar: menú Veure i Teclat auxiliar

• Per al Retorn feu clic sobre la icona del Retorn del teclat auxiliar.
    • Per Sortir feu clic sobre Alt i després sobre F4.

7. Deseu el treball fet fins ara (menú Fitxers | Desar…) i poseu al fitxer el nom de LLISTA.TPW.

8. Confeccioneu la caràtula: menú Fitxers | Caràtula | Editar. Us ha obert el Paint  amb el dibuix de la caràtula: amb els noms dels nens. Completeu-la dibuixant, al seu lloc, les icones SORTIR i RETORN. Poseu color a les caselles. Deseu la imatge i sortiu del Paint.

9. Activeu l'aplicació. El resultat de l'exercici ha de ser semblant a Noms_nens

Envia al teu tutor els fitxers: llista.tpw i el fitxer de la caràtula. llista.bmp.

Exercici 2

Explica la seqüència didàctica utilitzant el Parlador  o les Adapatcions Word, en una activitat de lectura i en una d'escriptura.