Creació i gestió d'entorns web dinàmics (PHP)

Preparar la base de dades

En primer lloc, us demanem que a les taules detallades a continuació creeu un índex 'únic', a més de la clau primària que ja tenen definida.

Una clau Primària i un índex Únic són molt semblants. La diferència és que una taula només pot contenir una sola clau primària, mentre que pot contenir diferents índexs únics; amb això resulta que el contingut d'aquell camp no es pot repetir en un altre registre, i per tant és únic dins la taula. A fi de preveure que no es puguin duplicar el codi d'un professor/a, o el número de matrícula d'un alumne/a, o l'identificador d'un pare/mare, activareu els camps següents com a índexs únics:

Taula Camp Índex
professor codi únic
alumnes matricula únic
tutlegal idtutor únic

Podeu crear aquests índexs únics des de PhpMyAdmin.

En segon lloc, omplireu el camp Contrasenya xifrada amb MD5, de la taula Professor, com detallem en aquest enllaç des del PhpMyAdmin.

Taula Codi professor Nom i cognom professora Contrasenya
professor LC-ATR Assumpta Torrent assumpta
professor CS-CRL M. Carme Ramos mcarme

Creació i exportació de taules

Per últim, heu de crear la taula següent dins la base de dades de tutoria:

Taula: entrevista
Camp Tipus Nul Defecte Altres
iden int(10) No autoincrement clau primària
matricula int(11) No
curs_acad year(4) No 0000
datapet date No 0000-00-00
horaent time

dataent date No 0000-00-00
solicita enum('Tutor/a' , 'Tut_legal1', 'Tut_legal2' , 'Altres', 'Direcció','Alume') No Tut_legal1
assistent varchar(30) Mare / Pare
temes text No
estat enum('Pendent','Realitzada','No realitzada') Pendent

Des del gestor PhpMyAdmin, entreu almenys cinc registres i feu una exportació de dades i estructura de la base de dades 'tutoria', a un fitxer amb format SQL; heu de nombrar el fitxer amb el nom idendificatiu_tutoria.sql.

Ara exporteu només les dades de la taula entrevista a un format que pugui llegir l'Excel. Recordeu que quan feu l'exportació des del PhpMyAdmin, marqueu l'opció CSV per a l'Excel.

Després, importeu des de l'Excel el fitxer CSV resultant i graveu-lo amb format de l'Excel XLS. Heu de desar el fitxer amb el nom identificatiu_excel_entr.xls.

Modifiqueu el fitxer m4p51.php per poder visualitzar els assistents a les entrevistes que heu donat d'alta (només heu de modificar la sentencia SQL). Nombreu el fitxer amb el nom identificatiu_m4p5e.php. Recordeu d'actualitzar la capçalera del programa.

Un cop comprovat el funcionament, heu de comprimir aquests tres fitxers amb el nom d'identificatiu+m4e1.zip i enviar-lo al vostre tutor/a.