Informàtica aplicada a les necessitats educatives especials

DISCAPACITAT MOTRIU

Heu d'enviar al vostre tutor o tutora un únic fitxer comprimit amb el programa WinZip que contingui els fitxers dels exercicis següents.

Exercicis:

Si no teniu pràctica en la compressió de fitxers, trobareu informació al mòdul 0, a la pràctica Comprimir fitxers, trossejar fitxers, que és en aquesta adreça web:

Exercici 1

Aquest primer exercici consisteix en la confecció d'un petit plafó utilitzant el Diccionari de símbols SPC que heu instal·lat durant les pràctiques d'aquest mòdul.

Segui aquestes passes:

• Obriu el Diccionari de símbols SPC (Base de dades).
  • Escolliu Plafons 2,5 cm.
  • Ompliu uns 9 requadres, amb imatges SPC, seleccioneu dibuixos de la categoria "transports" (autobús, avió...).
  • Passeu el plafó al Word, botó "Word vertical".
  • Elimineu les files de la taula que estiguin buides. Cal seleccionar-les i amb el botó dret escolliu Eliminar filas.
  • Deseu aquest document Word amb el nom "m3spc.doc".

Exercici 2

Cal que confeccioneu un plafó de comunicació amb el programa Plaphoons. Consulteu els exemples de la pràctica i d'altres que podeu trobar a la carpeta plaphoons\ejemplos, creada durant la instal·lació del programa Plaphoons.

L'exercici ha de tenir les característiques següents:

• Escolliu un tema: per comunicar necessitats personals, per explicar vivències, per manifestar desigs, per treballar qualsevol aspecte curricular (sobretot de llenguatge), per planificar una jornada (tipus diari), etc. Penseu sempre en la seva utilitat per a la comunicació amb alumnes amb dificultats motrius.
  • El plafó ha de tenir un mínim de 16 fitxes, o marcs o caselles.
  • El contingut de cada casella ha de ser textual (escrit, per així poder-ne fer la lectura automàtica, reforç auditiu) i gràfic (reforç visual).
  • Podeu utilitzar imatges MIC o SPC. Recordeu que les imatges han d'estar comprimides (JPG), de mida petita (adequada a les caselles) i de poca resolució de colors (256 colors és suficient). En cas contrari, el plafó i els fitxers d'imatges associades tindrien unes mides exagerades. Plaphoons no admet imatges GIF.
  • Poseu-hi per nom m3plaphoons.pla.
  • Recordeu que quan envieu el fitxer del plafó, cal que hi adjunteu tots els fitxers dels dibuixos (seran 16 fitxers d'imatges) que heu utilitzat. Heu de comprimir-ho tot junt.

Envieu els fitxers d'aquest exercici comprimits en un únic fitxer de nom m3_elvostreidentificador.zip (per exemple: m3_tperez4.zip).

El fitxer ZIP ha d'incloure:

• Exercici 1: m3spc.doc.
  • Exercici 2: m3plaphoons.pla i tots els fitxers dels dibuixos (16) utilitzats.