Les TIC aplicades a les necessitats educatives especials

EXERCICIS MÒDUL 7. EINES INFORMÀTIQUES EN L'APRENENTATGE DE LA LECTURA I L'ESCRIPTURA

Heu d'enviar al vostre tutor o tutora un únic fitxer comprimit amb el programa WinZip que contingui els fitxers dels exercicis següents.

Exercicis a realitzar:

Si no teniu pràctica en la compressió de fitxers, trobareu informació al mòdul 0, a la pràctica Comprimir fitxers, trossejar fitxers, que és a l'adreça web següent:

Exercici 1

Prepareu en un document un llistat d'activitats del Galí que pugueu utilitzar per a treballar l'expressió escrita.

• Cal que observeu un grup d'activitats del Galí i n'anoteu aquells paquets (activitats) que contenen exercicis sobre l'expressió escrita.
    • Un grup d'activitats del Galí és, per exemple, Qui som? Com som? Aquest grup conté cinc activitats d'iniciació i tres activitats d'aprofundiment.
  • Anoteu:
    • El Grup d'activitats, per exemple: Qui som? Com som?
    • Si és d'Iniciació o d'Aprofundiment, per exemple: Iniciació
    • El nom de l'activitat, per exemple: La família
    • Quins exercicis hi ha que compleixen el requisit de treballar l'expressió escrita, per exemple: les que porten la llegenda Escolta i escriu, Escolta, escriu i observa.
  • Deseu el document del Word amb el nom m7gali.doc.

Podeu consultar el document resum d'activitats del Galí (Taula dels paquets d'activitats).

Exercici 2a

Realitzeu un conte amb El Pequeño Escritor. Sobre qualsevol tema.

• Ompliu la pàgina del Título.
  • Prepareu un mínim de 3 pàgines més, amb:
    • Les escenes corresponents
    • Uns quants personatges a cada escena, de diferents mides
    • Alguns personatges que portin so incorporat
    • Una pàgina que porti música
    • El text del conte, amb unes quantes frases per pàgina
  • Deseu el conte amb el nom m7peque.swd.

Exercici 2b

Si no heu pogut aconseguir el programa El Pequeño Escritor, cal que realitzeu aquest exercici 2b

Exercici A: Edupostals

• Envieu una postal de l'Edupostals de l'Edu365 al tutor/a del curs. Cal que a l'espai missatge expliqueu qui sou i per què envieu la postal.

Exercici B: Quadern Digital

• Feu una narració amb el Quadern Digital.
  • A causa de les dificultats d'exportar (Desar) la narració cal que feu una captura de pantalla (Impr Pant) i enganxeu la còpia en un programa de dibuix. Deseu el resultat en un fitxer gràfic m7qdig.gif.

Envieu els fitxers d'aquests exercicis comprimits en un únic fitxer de nom m7_elvostreidentificador.zip (per exemple: m7_tperez4.zip).

El fitxer ZIP ha d'incloure:

• Exercici 1: m7gali.doc
  • Exercici 2: