Informàtica aplicada a les necessitats educatives especials

EXERCICIS MÒDUL 8. ALTRES NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS

Heu d'enviar al vostre tutor o tutora un únic fitxer comprimit amb el programa WinZip que contingui els fitxers dels exercicis següents.

Exercicis:

Si no teniu pràctica en la compressió de fitxers, trobareu informació al mòdul 0, a la pràctica Comprimir fitxers, trossejar fitxers, que és a l'adreça web següent:

Exercici 1

Prepareu un plafó de comunicació per informar l'alumnat nouvingut i les seves famílies de la celebració a l'escola de la festa del Carnaval.

El plafó ha de reunir les característiques següents:

• Ha de ser un document del Word o del Writer. Poseu per títol: El Carnaval.
  • Feu-lo a partir d'una taula, ja que us facilita la inserció d'imatges i text.
  • A les cel·les de la taula inseriu-hi les imatges i el text corresponents.
  • Heu d'incloure-hi les indicacions següents:
      • Què és el Carnaval?
      • Dia que se celebra.
      • Què es fa a l'escola? Desfilada, xocolatada, berenar, etc.
      • De què anirà disfressada la classe?
      • Coses que ha de portar l'alumne/a per fer-se la disfressa
      • ...
  • Cal que hi hagi un mínim de 6 imatges amb el text corresponent.
  • Sobretot, recordeu de fer servir imatges de mides petites, amb poca resolució de color i en format comprimit (GIF o JPG), mai en format BMP. Al mòdul 2 pràctica 4 es veu com convertir-les. Si no ho feu així, el document final tindrà una grandària (mida de Kb) exagerada.
  • Deseu el document amb el nom m8carnav.doc o m8carnav.odt, segons el processador de text que hàgiu utilitzat.

En cas que us interessi més preparar un plafó sobre una altra festa que es faci durant el curs, podeu fer-lo amb la condició de mantenir les característiques anteriors.

Exercici 2

Preparareu unes activitats del Clic, amb el Clic Profe, per treballar el coneixement del personal del centre amb els alumnes nouvinguts.

Recordeu que a la pràctica 1 d'aquest mòdul heu vist com es fa.

Seguiu aquestes indicacions:

• Heu d'incloure un mínim de 4 fotografies (fitxers GIF).
  • Heu de crear un fitxer de so (WAV) que indiqui el nom del personatge de la fotografia.
  • Creeu una carpeta nova per a aquest treball i col·loqueu-hi tots aquests fitxers.
  • Executeu el programa Clic Profe, empleneu les fitxes de cada persona (fitxer gràfic, text, fitxer de so i càrrec) i aneu seguint les indicacions del programa fins a la creació de les activitats del Clic.
  • El resultat final, tot el contingut de la vostra carpeta de treball, que pot arribar a ser de més de 60 fitxers, cal que l'envieu comprimit en un fitxer de nom m8clicpr.zip. Heu d'utilitzar el WinZip per comprimir tot el contingut de la carpeta.

• Si sabeu utilitzar la utilitat ClicPac com a alternativa a comprimir tot el contingut de la carpeta, podeu crear un fitxer PCC d'aquestes activitats que heu confeccionat i desar-lo amb el nom m8clicpr.pcc. En aquest cas, recordeu que els fitxers de so (WAV) no queden dins el fitxer PCC i que, per tant, s'han d'afegir a part.

Envieu els fitxers d'aquests exercicis comprimits en un únic fitxer de nom m8_elvostreidentificador.zip (per exemple: m8_tperez4.zip).

El fitxer ZIP ha d'incloure:

• Exercici 1: m8carnav.doc o m8carnav.odt
  • Exercici 2: m8clicpr.zip