Introducció al programari lliure

Mozilla Firefox

Podeu escollir quin dels dos exercicis voleu fer:

Opció A. Instal·leu una extensió nova al vostre Firefox. Envieu un missatge al fòrum del curs explicant quina és la funcionalitat de l'extensió afegida i altres detalls que considereu interessants per comentar. Si cal, adjunteu al missatge una captura de pantalla que il·lustri la vostra exposició.

Opció B. En el fòrum del curs, expliqueu algunes de les opcions amb què heu configurat el vostre Firefox. A partir de les vostres preferències, podeu comentar per quines raons considereu més adients determinades opcions. Si cal, adjunteu al missatge una captura de pantalla on es mostri el resultat de les opcions escollides.

Mozilla Thunderbird

Aquest apartat consta de dos exercicis:

1. Envieu des del Thunderbird un missatge de correu electrònic al vostre tutor/a amb un text de l'estil:

"Hola,
Ja tinc instal·lat i configurat el Thunderbird al meu ordinador.
Salutacions, ..."

Adjunteu la vostrasignatura digital o targeta electrònica al missatge.

2. Escolliu una de les opcions següents:

Opció A. Participeu en el fòrum del curs explicant una opció del Thunderbird que hàgiu configurat i quins resultats us ha donat. Si cal, adjunteu al missatge captures de pantalla.

Opció B. Participeu en el fòrum del curs explicant una extensió o tema que hàgiu incorporat al Thunderbird, quina és la seva funcionalitat i quins resultats us ha donat. Si cal, adjunteu al missatge captures de pantalla.

GIMP

A l'apartat del GIMP escolliu dos dels tres exercicis proposats. Les imatges resultants cal desar-les a la carpeta de l'Espai comú de l'educampus que porta el vostre nom.

1. Creeu una imatge nova que contingui diverses capes. El tema de la composició és lliure. Incorporeu-hi alguns elements amb les eines de seleccionar, dibuixar i pintar. Deseu la imatge sense aplanar en format XCF. La imatge ha de portar per nom el vostre identificador seguit del número 1. Una altra possibilitat per a aquest exercici és dissenyar les capes amb les quals creareu una animació.

2. Creeu una imatge nova i inseriu-hi un text. Apliqueu a la imatge alguna o algunes de les tècniques treballades: posar contorn al text, pintar amb un degradat, pintar amb un patró, aplicar una ombra o altres filtres i efectes... Un cop hàgiu aplanat i escapçat la imatge, escolliu el format que creieu més adient (JPG, GIF, PNG...) i deseu-la amb el nom del vostre identificador seguit del número 2.

3. A partir d'una fotografia, feu-hi modificacions: escapçar, escalar, retocs, apliqueu màscares, filtres... Escolliu el format que creieu més adient: JPG, PNG... A l'Espai comú pugeu els fitxers de la imatge original i de la imatge resultant. Les imatges han de portar per nom el vostre identificador seguit dels números 3 i 4, respectivament. Si feu un collage d'imatges, pugeu amb un arxiu comprimit les diferents imatges d'origen.

Recordeu que les imatges s'han d'ubicar a la carpeta que porta el vostre nom de l'Espai comú de l'educampus, no s'han d'enviar al tutor/a.

Un cop hàgiu finalitzat tots els exercicis, des de la Tutoria de l'educampus, envieu un missatge al vostre tutor/a. El missatge ha d'incloure una llista en què s'anomeni els cinc exercicis d'aquest mòdul que heu dut a terme.