PROGRAMACIÓ D'APLICACIONS EDUCATIVES AMB VISUAL BASICENRERA



Exercicis

m2p1

E1. Feu un programa que presenti la taula de multiplicar d'un número escollit, mitjançant 9 botons d'opció.

La finestra principal del programa ha de quedar més o menys així:





Cal enviar els següents fitxers:
    Fitxer projecte m2p1e1.vbp
    Fitxer formulari m2p1e1.frm
    Fitxer executable m2p1e1.exe

Pista: el procediment EmplenarTaula feu que porti arguments.

    Sub EmplenarTaula (NúmeroTaula As Integer)

Tema: Sub Subtema: Sub Statement



m2p2

E1. En un formulari heu de crear un objecte del tipus quadre combinat i una caixa de text. El quadre combinat és una llista com la de l'activitat anterior però només es mostra un sol element de la llista. Afegeix "AddItem" a la llista els noms de vuit colors. Aquesta llista la inicialitzareu en obrir el formulari principal (event Load). Cada vegada que l'usuari tria un color ha d'aparèixer el nom a la caixa de text. Coneixerem el color triat a partir de la propietat text de l'objecte ComboBox.

La finestra principal del programa ha de quedar més o menys així:





Cal enviar els següents fitxers:
    Fitxer projecte m2p2e1.vbp
    Fitxer formulari m2p2e1.frm
    Fitxer executable m2p2e1.exe



m2p3

E1. Feu que el rellotge anterior mostri cada 5 segons un missatge per pantalla, al cap de 5 segons desapareix, al cap de 5 segons més apareix, de nou, al cap de 5 segons més torna a aparèixer i així succesivament. Recordeu la instrucció Second. Pot servir-vos d'ajuda la següent instrucció del Basic:

Tema: Mod Subtema: Mod operator

La finestra principal del programa ha de quedar més o menys així:





Cal enviar els següents fitxers:
    Fitxer projecte m2p3e1.vbp
    Fitxer formulari m2p3e1.frm
    Fitxer executable m2p3e1.exe



m2p4

E1. Afegiu una altra figura a la pràctica que també es mogui amb el mateix sistema.

La finestra principal del programa en mode edició ha de quedar més o menys així:



Cal enviar els següents fitxers:
    Fitxer projecte m2p4e1.vbp
    Fitxer formulari m2p4e1.frm
    Fitxer executable m2p4e1.exe



E2. Creeu un programa que simuli un rètol movible. Hi haurà una etiqueta (label) que presentarà la frase "Exemple de missatge en moviment".
La finestra principal del programa en mode edició ha de quedar més o menys així:



Cal enviar els següents fitxers:
    Fitxer projecte m2p4e2.vbp
    Fitxer formulari m2p4e2.frm
    Fitxer executable m2p4e2.exe



E3. Creeu un programa que simuli un rètol que faci un scroll horitzontal. Hi haurà una etiqueta (label) que presentarà la frase "Exemple de missatge que fa un scroll horitzontal.". Per fer l'scroll caldrà que treieu la primera lletra del missatge i l'afegiu al final. Utilitzeu la funció Mid$.

Tema: Mid$ Subtema: Mid, Mid$ Functions

Aquesta funció el que fa és donar un troç d'un string mid$("pepitu",2,3) donaria l'string "epi".


La finestra principal del programa en mode edició ha de quedar més o menys així:



La finestra principal del programa en mode execució en algun moment s'ha de veure així:



Cal enviar els següents fitxers:
    Fitxer projecte m2p4e3.vbp
    Fitxer formulari m2p4e3.frm
    Fitxer executable m2p4e3.exe