Enrera
Mòdul  
Marc general de les TIC i de l'assessorament  
 
 
INFORME A LA UNESCO de la Comissió Internacional sobre l'Educació per al Segle XXI, presidida per Jacques Delors (1996).
 
Resum d'indicacions relacionades amb les noves tecnologies de la informació.
 
  • La tensió entre tradició i modernitat pertany a la mateixa problemàtica: adaptar-se sense renunciar a la pròpia identitat, construir la pròpia autonomia en dialèctica amb la llibertat i amb l'evolució dels altres, dominar el progrés científic. Amb aquest ànim convé enfrontar-se al desafiament que representen les noves tecnologies de la informació.
  • Difondre les noves tecnologies de la societat de la informació per a tots els països, a fi d'evitar una accentuació més gran encara de les diferències entre rics i pobres.
  • Assignem també a la UNESCO una importància cabdal en el desenvolupament adient de les noves tecnologies de la informació al servei d'una educació de qualitat.
  • El desenvolupament de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació ha de promoure la reflexió general sobre l'accés al coneixement en un futur immediat.
  • La Comissió recomana:
  • - Diversificar i millorar l'educació a distància amb la utilització de les noves tecnologies.
    - Potenciar la utilització d'aquestes tecnologies en l'àmbit de l'educació d'adults, especialment en la formació continuada del personal docent.
    - Enfortiment de les infrastructures i capacitats de cada país pel que fa al desenvolupament d'aquestes noves tecnologies, així com la seva difusió en el conjunt de la societat; es tracta de tota manera de condicions prèvies a l'ús habitual en el marc dels sistemes educatius formals.
    - Posar en funcionament programes de difusió de les noves tecnologies sota els auspicis de la UNESCO.

  • En sentit prospectiu proposem la creació d'un observatori de les noves tecnologies de la informació, per valorar la seva evolució i les previsibles repercussions no només en els sistemes educatius sinó en les societats modernes.
  Enllaç cap al document sencer La educación encierra un tesoro: http://unesdoc.unesco.org/images/0010/001095/109590so.pdf