|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió dels recursos humans
|
|||||||||||||||||
Equip directiu
|
|||||||||||||||||
Objectius | |||||||||||
La postura de l'equip directiu és cabdal i determina, en gran mesura, la posició de lescola en relació a les TIC. Una actitud positiva i engrescadora per part de lequip directiu generarà una actitud positiva de la resta del professorat i de lalumnat. Una posició neutral o poc interessada en relació a les TIC equival a una actitud negativa. És a dir, si l'escola aposta decididament per les TIC, ha d'haver-hi una implicació molt clara de la direcció en el projecte dimplantació de les TIC. L'equip directiu sha de posicionar clarament a favor de la introducció i utilització de les TIC al centre, i ha d'establir i assignar els recursos (humans, materials, econòmics...) per implementar-les. Els principals àmbits de previsió, en relació a les TIC, que corresponen a l'equip directiu són:
|
|||||||||||
Continguts | |||||||||||
Es tracta d'establir un política de centre en relació a les TIC. Criteris a tenir presents són els que indica Ferran Ruiz en les "TIC en el centre docent" (Programa de formació inicial per a l'exercici de la funció directiva 2004-2005):
Concretant, són responsabilitat de l'equip directiu:
I per tant, l'equip directiu ha de vetllar pel seguiment i bon ús de les TIC en un centre, i de com es valora la seva organització i els resultats obtinguts. Els equips directius tenen en el curs telemàtic "Les TIC i la funció directiva als centres docents" un bon material per aprofundir en aquests temes. La finalitat d'aquest curs és donar a conèixer als equips directius, dels centres docents de primària i secundària, les profundes transformacions que la societat de la informació i l'aplicació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació representen en l'àmbit educatiu, tant en allò que fa referència a les noves necessitats formatives dels ciutadans com en allò que es refereix al propi paper de l'escola, la seva organització, els models pedagògics i curriculars, les formes d'ensenyament-aprenentatge, la comunicació amb els usuaris, etc. Es tracta de reflexionar sobre aquests temes i de conèixer les diverses possibilitats que ofereixen les TIC per fer front a tots els reptes que es plantegen. Mòduls que els equips directiu haurien de consultar especialment són: l'1 (Els centres docents davant la societat de la informació), el 5 (La gestió dels recursos i les TIC als centres docents) i el 6 (Les TIC i el currículum de l'escola). Un altre document que també pot ajudar els equips directius dels centres docents (i també als claustres de professors) per reflexionar sobre la integració de les TIC al procés d'ensenyament-aprenentatge és el cinquè informe dels "Cuadernos para la Sociedad de la Informació de la Informació" de la fundació Auna: "Las nuevas tecnologías en la educación". Segons aquest informe, les TIC són una eina per donar resposta a les noves necessitats educatives que planteja la societat de la informació, i indica que una adequada preparació del professorat i la voluntat dels centres són claus per introduir les TIC a l'ensenyament. Aquesta "revolució digital" a l'àmbit educatiu és lenta perquè suposa, a més d'una gran inversió en equipaments i en formació dels docents, una transformació profunda de la pràctica educativa. Aquesta transformació implica canvis en els processos, en l'objecte de l'ensenyament, en els objectius educatius, en les formes pedagògiques i en els continguts.
|
|||||||||||
![]() |
|||||||||||
Referències | |||||||||||