|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió dels recursos materials
|
|||||||||||||||||
Programari
|
|||||||||||||||||
Objectius | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L'objectiu és traure el màxim rendiment possible dels recursos disponibles quant a programari, així com del seu ús fora de l'horari lectiu. Informar, també, de les característiques i aplicacions del programari. Els centres educatius han de tenir present, en l'àmbit del programari, les actuacions del Departament d'Educació per tal dintroduir en el sistema educatiu el programari lliure com una alternativa tecnològica a les plataformes propietàries. Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) tindran, al Departament dEducació, una pluralitat dalternatives que fins ara no existien. Aquest
compromís del Departament amb el desplegament del programari lliure,
recollit als acords de Govern, s'ha concretat en un document publicat
a la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC), accessible
públicament des doctubre de 2004:
El Departament dEducació també ha posat en marxa un procés que portarà a la convocatòria dun concurs públic per al subministrament duna distribució de lentorn operatiu GNU/Linux per a làmbit educatiu català, amb serveis associats de suport tècnic. Aquesta actuació es troba en fase de tramitació administrativa, i es realitzarà en conveni amb la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació. Les prescripcions tècniques daquest concurs contemplaran tres tipus dactuacions:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Continguts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cal definir alguns tipus de graelles, unes per fer l'inventari del programari disponible, i d'altres per valorar-los i anar creant un arxiu de valoracions del programari a l'abast de tothom. El programari del centre al qual pot accedir el personal docent ha d'estar degudament inventariat i a la disposició dels docents amb finalitats pedagògiques i didàctiques. Aquest material ha d'estar classificat amb criteris propis del centre, ja sigui tenint en compte les diferents àrees o els nivells educatius del centre. Per tal de realitzar aquesta primera classificació, podem partir d'una graella com aquesta: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A part, cada unitat rebuda de programari ha de tenir una fitxa individual on constin les dades següents: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A recursos informàtics, posarem si és un CD, Internet, un disquet... | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
També podria ser interessant la creació d'un banc d'adreces de pàgines web, utilitzades per treballar amb l'alumnat: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referències | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||