Mòdul

NEE a la web: l'XTEC, l'Edu365 i els seminaris virtuals

ticnee2.pdf (66 KB)
  Introducció

Una bona part dels serveis i materials informàtics del Departament d'Ensenyament, per la educació especial s'hi accedeix a traves d'Internet, aixó permet al professorat la cerca activa de la informació i assegurar l'accés i la ràpida difusió dels recursos.

Trovarem estructurada la informació en dos portals: la Xtec es adreçada al professorat i l'Edu365 per l'alumnat i famílies.

La Xtec i les NEE
  Aquesta pàgina recull iInformació, materials i eines per a facilitar l'atenció personalitzada a l'alumnat amb NEE.

S'hi pot arribar des del portal de la Xtec navegant per XTEC | Escola Oberta | Necessitats educatives Especials o directament a l'adreça http://www.xtec.net/dnee/

Els apartats més rellevants són:

• SATI NEE: recull, des de l'any 1995, els materials del Seminari d'actualitEducació Especial
  • Seminaris virtuals espai de treball col·laboratiu per a mestres amb temàtica especifica
  • La weeb pàgina d'enllaços a la web d'educació especial degudament classificats i estructurats
  • Jornades i Materials: materials informàtics creats en jornades específiques per professionals de l'EE, des de l'any 1999
  • Programari: catàleg recull dels programes educatius que ha editat i distribuït el PIE i la SGTI.
  • Altres pàgines web: proposta de webs amb la temàtica de l'Educació Especial
  • MIC: magatzem d'icones catalanes conjunt de dibuixos per incloure en materials i activitats
  • L'agenda NEE agenda d'activitats relacionades amb la discapacitat i l'educació que es realitzen en l'àmbit de Catalunya i zones geogràfiques properes
  • Normativa del Departament d'Ensenyament
  Consulteu: http://www.xtec.net/dnee/
  L'Edu365

Aquest portal, adreçat a pares i alumnes, proposa materials i activitats que es poden utitzar de forma autònoma fora de l'escola.

En aquest entorn els alumnes disposen d'adreça de correu, les MUDs miniunitats didàctiques, i poden fer consultes als professors.

Alguns d'aquestes propostes poden ser un bon recurs per l'alumnat amb NEE ja que són propostes breus, atractives, fàcils de resoldre i es poden modular en funció de l'usuari.

Consulteu: Edu365.com

Els Seminaris Virtuals

Són uns grups de treball col·laboratiu a distància, on els mestres i professors intercanvien materials i experiències amb d'altres professionals que comparteixin una problemàtica semblant superant les distàncies físiques que els separen.

Tenen un espai a la Web dedicat a una temàtica específica on es trobaran informació i propostes de treball.

Part d'aquesta web és d'accés lliure però una part de la Web només és accessible als usuaris registrats.

Per participar als seminaris cal inscriure's individualment omplint un formulari que hi ha a la pròpia pàgina Web.

Les eines de treball habituals són la pàgina Web i correu per rebre la informació i formularis i fòrums per enviar-la. Cada seminari té un coordinador que gestiona la web i dinamitza el grup de treball

Consulteu: http://www.xtec.net/dnee/sativir

Els Perfils d'Innovació

Fa anys que a les escoles de Catalunya s'estan duent a terme experiències innovadores d'integració de les tecnologies de la informació i la comunicació a l'ensenyament i a l'aprenentatge. Amb la finalitat de donar difusió a algunes d'aquestes experiències, de posar en contacte professionals d'arreu del país i de possibilitar-ne la reflexió, la XTEC disposa de la secció Perfils d'innovació en educació, on cada setmana es presenta una actuació educativa que comporta una innovació en l'entorn escolar, en les estratègies d'aprenentatge de l'alumnat o en les pràctiques docents, narrada pels seus protagonistes.

Consulteu, entre d'altres:

Webs generals

NEEDirectorio: directori de necessitats educatives especials a Internet.
Directori en castellà molt ampli, és un portal que dóna accés a més de 300 recursos i pàgines web relacionades amb l'Educació Especial i les Necessitats Educatives Especials, agrupades en 26 blocs temàtics.
Al directori trobem hipervincles sobre patologies concretes, centres especials, necessitats educatives, noves tecnologies, altes capacitats.etc.

CEAPAT, Centro Estatal de Autonomía Personal y Ayudas Técnicas del IMSERSO, Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales
Està dedicat a potenciar l'accessibilitat integral i el desenvolupament de la tecnologia. Promou l'optimització de les Ajudes Tècniques A.T i el disseny per a tots, amb el fi de millorar la qualitat de vida dels usuaris, amb especial recolzament a les persones amb discapacitat i persones majors.

APEE: és la web de l'associació de professionals d'educació especial de les comarques de Girona. Hi podeu trobar propostes educatives ( en format PDF) sobre aspectes diversos. Són propostes que s'han presentat en diferents jornades que ha organitzat aquesta associació.

Més informació: Enllaços d'interès del mòdul C