Formats de vídeo digital: DIVX, CD-V, DVD i streaming

Codificació Mpeg-1

En aquest exercici es codificarà un fitxer de vídeo preparat per a ser visionat a Internet amb el format Mpeg-1. Es podrà fer servir qualsevol vídeo própi o del CD de materials de formació audiovisual a la carpeta materials/clips/video. A partir d'un fitxer original de 3 a 5 Mb es realitzarà unes codificacions de prova en les diferents variants que dóna el programa Studio8. A partir d'aquestes proves es farà un quadre comparatiu dels resultats amb pesos i qualitats. La qualitat es podrà determinar a partir d'una numeració de l'1 al 10 depenent del seu visionat. S'escollirà la millor opció per a ser posada a la xarxa pensant en un receptor amb mòdem de 56Kb. El fitxer no pesarà més d'1 Mb., aproximadament.

Un cop codificat el fitxer es penjarà a l'espai web reservat per a cada alumne durant la realització d'aquest curs. L'alumne ho notificarà al seu formador mitjançant un missatge electrònic on consti el nom del fitxer i la referència exacta d'on està penjat. En aquest missatge hi farà un quadre comparatiu dels diferents fitxers de prova que s'han realitzat i el que s'ha escollit per a ser penjat.

Enregistrament de un CD-V

En aquest exercici caldrà fer una de les opcions de CD-V amb menú o sense que es planteja en aquest mòdul. El CD-V haurà de titular-se amb el nom d'usuari de la xtec de l'alumne.

Un cop fet el CD-V i comprovat que funciona bé farem una impresió de pantalla de l'estructura interna del CD, aquesta imatge en jpg i un comentari sobre el procés de realització i el resultat seran enviades al formador.

En aquest mòdul és obligatori l'enviament dels dos exercicis. Unifiqueu els diferents comentaris en un fitxer .doc incloent-hi el .jpg i envieu-lo al formador.