Enrera
Mòdul 1: Currículum del centre i dels alumnes
Curs SAGA Primària
  Pràctica
     
 
 
   
  Modificar el currículum dels alumnes
 
  De vegades, un cop s'ha generat el currículum dels alumnes, pot sorgir la necessitat d'afegir-hi altres elements curriculars, perquè s'ha oblidat algun aspecte, o simplement, per alguns alumnes que formen part d'una activitat concreta com ara reforç, o aquells altres alumnes que fan religió a l'escola.
   
  Segons el cas, unes vegades serà més convenient modificar el pla d'estudis existent i d'altres serà millor crear un nou pla d'estudis específic.
   
 

Cal tenir en compte que el procés de generar el currículum dels alumnes assigna, a tots els alumnes seleccionats, tots els elements curriculars que conté el pla d'estudis i amb la la distribució temporal que el pla d'estudis contempla.

Per aquest motiu, els elements curriculars i la temporització d'àrees que només cursen alguns alumnes, com ara la religió, no és convenient que formin part del pla d'estudis del centre.

   
Modificar el currículum del centre
   
  Un cop heu creat els elements curriculars necessaris caldrà incloure'ls en el pla d'estudis del centre que correspongui.
   
 
  1. Accediu al menú Centre > Plans d'estudi > Del centre.
   
 
  1. Seleccioneu el pla d'estudis que es vol completar clicant a la icona
   
 
   
 
  1. Cerqueu l'àrea a la qual s'ha d'afegir unitats de programació i clicar a la icona
   
 
  1. Afegiu les unitats de programació corresponents amb el botó
   
 
  1. Determineu la distribució de cada unitat de programació a cadascun dels trimestres.
   
 
   
  S'haurà de repetir aquest procés per a incloure en el Pla d'estudis tots els nous elements curriculars.
   
 
   
Crear un pla d'estudis específic
   
  Una altra possibilitat és la de crear plans d'estudis específics que només s'aplicaran a alguns alumnes concrets, com pot ser el cas dels alumnes que cursen religió a l'escola.
   
  En aquest cas caldria fer una còpia del pla d'estudis original (primària) i afegir-hi els elements curriculars que calgui. Aquest segon pla d'estudis ha de tenir un nom que l'identifiqui (primària + religió), per exemple.
   
  Un cop elaborat aquest segon pla d'estudis cal assignar-lo només als alumnes que cursen aquesta àrea.
   
Completar el currículum dels alumnes
   
  Accediu al menú Gestió > Alumnes > Gestió del currículum i seleccioneu els alumnes seguint els passos indicats en la pràctica 2 d'aquest mateix mòdul.
   
  Seleccioneu el currículum de centre que hagueu completat o el nou currículum que heu creat.
   
  Cliqueu al botó Completar Currículum.
   
 
   
  Aquesta acció afegirà als alumnes seleccionats els elements curriculars que hagueu incorporat en aquest pla d'estudis.
   
Generar un nou currículum pels alumnes
   
  Accediu al menú Gestió > Alumnes > Gestió del currículum i seleccioneu els alumnes seguint els passos indicats en la pràctica 2 d'aquest mateix mòdul.
   
  Seleccioneu el nou currículum de centre que heu elaborat
   
  Cliqueu al botó Genera Currículum.
   
 
   
  Aquesta acció substituirà el currículum que ja tenia l'alumne pel nou currículum assignat.
   
   
   
 
Amunt