Enrera
Mòdul 3: El manual del mestre
Curs SAGA Primària
  Pràctica
     
 
 

Avaluar per grups

   

Aneu al menú Professorat > Grups > Grups. En aquesta subtasca apareixen relacionats tots els grups als quals hi teniu accés.

   
 
Feu un clic a sobre de la icona per obrir a la llista de continguts avaluables:
 
 
   
Escolliu un contingut i premeu la icona per entrar. Seguidament accedireu a la finestra d'avaluació del grup d'alumnes.
 
A la part superior apareix una primera línia amb la definició de Grup i Contingut docent.
 

 

 
 
  Des d'una segona línia, s'indica, primer, el parcial d'avaluació que està obert, i posteriorment apareix la llista amb les totes les Unitats de Programació i l'Àrea que es poden avaluar des d'aquesta finestra.
   
 
   
  A la taula es relacionen els alumnes del grup, juntament amb les tasques que es poden realitzat.
   
Introducció de literals d'avaluació
   
  S'assiganarà a cada alumne el literal desitjat des del desplegable que presenta la columna Nota:
   
   
  • Nota: Entrada del literal d'avaluació, a partir d'un desplegable que dóna accés al llistat de tots el literals definits anteriorment.
  • Notes Anteriors: A partir del 2n. parcial, es podrà consultar les notes introduïdes en anteriors avaluacions.
   
  No és necessari que s'omplin tots els apartats.
   
Introducció de frases dels bancs assignats
 
  A la pantalla apareixeran operatius 1 o 2 bancs, segons l'assignació prèvia que s'ha fet a cada Unitat de Programació.
   

Des d'aquest apartar es poden anar assignar i modificar les frases dels diferents alumnes:

  • Introduïu el nombre d'una frase a la primera cel·la i feu un Retorn. El nombre apareixerà, en llista, a la cel·la de l'esquerra.
  • Repetiu l'acció tantes vegades com frases vulgueu introduir.
   
 
   
 
  • Si voleu introduir una mateixa frase a tots els alumnes, ho podeu fer de manera automàtica, escrivint el nombre amb el signe de l'asterisc (*) al darrere.
   
 
   
 
  • Si voleu esborrar una frase heu de tornar a introduir el nombre, amb el signe menys (-) al davant.
 
 
   
  Si us equivoqueu en algun número us apareixerà un missatge indicant que el codi no és vàlid.
 
 
 
 
  • Feu un clic a la icona situada al costat del títol del banc. Des d'aquí podeu accedir a la llista de frases que configuren el blanc.
   
 
Aquesta opció pot ser d'ajuda, per recordar el contingut de cada una de les frases:
   
 
   
  Les frases, un cop entrades, es poden editar. Aquesta utilitat permet fer molt versàtil l'avaluació ja que qualsevol frase, pot ser modificada,
   
 
  • Premeu la icona i accedireu a una nova finestra que edita les frases selecciones.
   
 
Des d'aquesta finestra, les frase, es poden modificar, fusionar, etc.
   
Introducció de frases lliures
   
 

Una altra possibilitat és que no s'hagi assignat cap banc a l'element curricular o que cap de les frases disponibles del blanc, sigui l'adequada per un alumne. Llavors, des d'aquesta finestra de Comentaris, podeu escriure directament un text alternatiu.

   
 
   
  Aquesta utilitat fa que l'avaluació sigui molt més oberta i permeti, segons el cas, poder arribar a una gran personalització del seu contingut.
   
  Quan deseu les frases editades i deseu també la pantalla anterior observareu que la icona d'edició ha canviat de color per indicar que hi ha observacions introduïdes:
   
 
   
Quan activeu la finestra de Comentaris, i premeu el botó Desa per sortir, la llista de la codificació de les frases desapareix, ja que les frases han passat a la categoria de comentaris
   
Introducció d'observacions de l'àrea
   
  Activeu la secció que correspon a l'àrea:
   
 
   
 

Premeu la icona que apareix al final de la taula, a la columna Observacions.

   
 
   
  Aquesta finestra és molt igual a la descrita anteriorment, i permet introduir comentaris addicionals a l'avaluació d'un alumne, ja sigui a les UP, o directament a les àrees.
   
  Avaluar per alumnes
   
  Existeix una segona manera d'accedir al procés d'entrada de qualificacions: alumne per alumne.
   
  Aneu al menú Professorat > Grups > Grups. En aquesta subtasca apareixen relacionats tots els grups als quals hi teniu accés.
   
 
   
  Amb la icona accediu a la relació d'alumnes del grup:
   
 
   
  Premeu la icona de l'alumne que vulgueu avaluar.
   
  A partir d'aquí, el procés d'entrada de qualificacions, és idèntic al descrit a l'avaluació per grups, amb la particularitat que es mostra l'alumne seleccionat i totes les àrees que cal avaluar d'aquest alumne.
   
Aquesta opció pot ser d'utilitat en el cas de fer alguna rectificació concreta d'alguna qualificació.
   
   
 
Amunt