Enrera
Mòdul 2. Preparació del proper curs
Curs SAGA Primària
  Pràctica

Creació de grups classe del proper curs

El grup classe és la unitat de gestió de grups mínima i imprescindible per a definir a Saga l'agrupament dels alumnes del centre.

Abans de començar a formalitzar matrícules, especialment les dels alumnes que continuen al centre, és aconsellable definir l'estructura de grups classe que tindrà el centre el curs en preparació.

La creació de l'estructura de grups classe del curs en preparació es pot realitzar de dues maneres:

1. Creant cada grup des del principi
  2. Replicant l'estructura de grups classe del curs actual en el curs següent

Creació dels grups classe

Per crear de nou els grups classe cal accedir a la subtasca Gestió > El curs > Grups i seleccionar la secció Classe, assegurant-se que es selecciona el curs en fase de preparació.

Creació de grups classe

Per crear un grup haureu de clicar el botó NOU que hi ha a la part inferior de la pantalla.

A la nova pantalla caldrà definir els atributs del grup que es vol crear:

• Nom
  • Etapa educativa a la qual pertany
  • Nivell
  • Tutor/a del grup (opcionalment)

Creació d'un grup classe

Noteu que el codi del grup s'emplena automàticament en funció de les variables d'etapa i nivell que hagueu seleccionat. El codi del grup no és editable.

Per acabar s'ha de clicar el botó DESA.

Aquesta acció ens conduirà a la pantalla de gestió del grup, la qual no podrem realitzar completament en aquest moment.

Pràctica
Rèplica de l'estructura de grups classe

Aquesta funcionalitat permet crear, per al curs en preparació, l'estructura de grups classe del curs actual copiant-la íntegrament.

Per a fer la rèplica de grups cal accedir a a la subtasca Gestió > El curs > Grups i seleccionar la secció Classe.

Només quan us situeu en el curs actual apareixerà a la part inferior de la pantalla el botó Rèplica de grups.

Rèplica de grups classe

Clicant aquest botó s'inicia el procés per a comprovar si és possible portar a terme aquesta acció:

És possible realitzar la rèplica

Clicant el botó D'acord, es realitzarà el procés de rèplica i un missatge us informarà:

Rèplica realitzada

Accedint a la secció grups classe del curs en preparació podreu veure l'estructura de grups que s'ha creat:

Estructura de grups del curs en preparació

La rèplica de grups només es pot fer amb els grups classe si no s'han creat grups prèviament.

Aquesta acció copia l'estructura de grups classe del curs actual al següent, un cop feta la rèplica caldrà modificar l'estructura de grups del proper curs, creant més grups o eliminant-ne, si és necessari.

La rèplica de grups només defineix l'estructura, però no gestiona els alumnes, els mestres ni els continguts docents.

Un cop realitzada la rèplica de grups aquests es poden esborrar i gestionar de la mateixa manera que els grups creats individualment. També és possible crear més grups classe si és necessari.

Amunt